Min erfarenhet är att jobb med support inte värderas lika högt varken bland kollegor eller chefer som tex arbete med servrar och nätverk. Har själv utbildat mig i två år på högskola och har ett antal certifikat inom IT, men har koncentrerat mig på arbete med support för att jag gillar kontakten med människor och inte bara arbetet med maskinerna. Jag har alltid hamnat på efterkälken lönemässigt, dels för att jag är lite mesig i förhandlingarna och dels för att jag arbetar med support vilket inte ansågs som lika "viktigt" (trots att jag har kompetens att arbeta även med nätverk och även hade samma titel; systemtekniker). Jag hade 22500:-/månad när jag arbetade medans mina manliga kollegor hade ända upp till 31 000:-/mån. Då hade jag i princip ensam hand om supporten på ett företag med ca 300 anställda samt en mängd andra uppgifter. Löneläget ser väl inte heller så ljust ut inom IT just nu som när konjunkturen är bra, men vi får hoppas att det snart rör på sig. Kan tillägga att jag jobbat i Stockholm... /Poppet