• Tualie

PC- tekniker eller supportansvarig. Lön?

Jag jobbar som Pc tekniker och supportansvarig. Står nu i startgroparna för löneförhandling med chefen och undrar om det finns fler därute som jobbar med liknade saker och vad ni har i lön? Vore bra så man vet lite mer om vad som är en marknadsmässig lön.

• Svar på tråden PC- tekniker eller supportansvarig. Lön?
  • Tualie

Oj.. skulle inte stå saker utan arbetsuppgifter.. så tokigt det kan bli ibland.

• Meli

jag jobbar med liknande, 22700:-/mån. Löneförhöjning kan man inte prata om längre :/

• Tualie

Beror kanske lite på med vart man bor och om man jobbar statligt/kommunalt eller privat. Företaget jag jobbar på ägs av en stiftelse. Jag har 24. 900 i lön och bor i Stockholm. Vet inte om Stockholm har högre löner eller så men jag tror att det spelar lite roll.

• Coppola

Min man är systemtekniker...(samma sak)???? och har 34000:- i månaden

• Sunshine78

Är det samma som nätverkstekniker?
    Isåfall tycker jag synd om brorsan ..han har inte så mkt!

• Tualie

Skillnaden mellan pc tekniker och systemtekniker är väl att en pc tekniker framför allt lagar dator och mjukvara medans en systemtekniker har hand även om servrar och nätverk.

• Meli

Tualie

Jo, i Sthlm har man högre lön, i alla fall inom vårt företag

• Poppet