• Mrs M

hungrig hela tiden!

Har sedan ett par veckor varit hungrig hela tiden... eller jag vet inte om det är rätt uttryckt. Jag kan vara lagom mätt och nöjd och plötsligt är jag hungrig, mår illa och blir allmänt "konstig". Då är det mat som gäller PÅ EN GÅNG!!! Ganska jobbigt, det är lätt att man småäter och äter fel. Någon som känner igen sig? Försöker få in i huvudet att jag borde äta mellanmål, men eftersom hungern kommer så plötsligt så hinner jag inte tänka på att äta eftersom jag är nöjd... Tar gärna emot tips, då det blir jobbigt att åka upp och ner med blodsockernivån.

• Svar på tråden hungrig hela tiden!
  • Leeloo

Jag blir värst på kvällarna, då blir jag skitgrinig om det inte finns nåt hemma som passar.

• FiaFågel

Ha gärna en vattenflaska med dig så att du dricker ordentligt. Jag upplevde samma sak som dig för några veckor sedan, det börjar väl bli bättre nu. Men problemet var att när jag väl åt middag och lunch så orkade jag knappt nånting. och blev hungrig igen efter 1 timme. Jag hade kylen fylld med frukt och åt det så fort det började kurra.

• Mrs M

Ja, och det funkar ju inte med en stackars frukt heller! Nej, en smarrig smörgås eller nå't måste det va för annars är man ju hungrig inom fem röda i alla fall!

• Mrs M

Fia fågel: Ja, kanske dricker jag för lite... ska testa detta! Tack! Får väl kissa lite extra istället! Hihi

• jebe

Ha ha ha ha, en till som vet hur det är! Men jag har gett upp, jag äter precis VAD jag vill, NÄR jag vill, sen om det är glass, en frukt, smarrig macka spelar ingen roll..... Tycker att det är skönare än att tänka på att äta rätt o va duktig hela tiden, det e så mycket annat som far runt i mitt huvud ändå!

O jag håller med- KVÄLLARNA är allra värst....

Kram på alla

• Mrs M

jebe: Vad skönt! Jag tänker faktiskt också så, fast får lite dåligt samvete ibland. Läser en kurs under hösten på högskolan och för att håll mig allert så måste jag tugga på något hela tiden (nästan). *fniss* Igår åt jag en hel påse med Riesen bland annat

• grodans mamma

Jag har gått runt hele graviditeten med en "nödväska", den inkluderade bananer, äpplen, nyponsoppa/blåbär och vatten! Låter kanske inte så roligt men det var vad jag va sugen på Bananer mätttar ju ganska mycket och hade jag inte haft dom så hade jag nog käkat snabbmat varje dag! Nu på slutet äter jag betydligt mer än innan grav. men det är inte sådär hetsigt! Lycka till, jag vet hur det känns // Anna v.39

Svar på tråden hungrig hela tiden!