• Neo

Någon som byggt/sett en lekställning "Jungle Gym" från ex. Silvan?

Jag har hittat några lekställningar från företaget Jungle Gym som bl.a. verkar säljas på Silvan i Sverige. Man köper en låda med byggbeskrivningar och allt materiel förutom virket. De ser riktigt fina ut och verkar inte så svåra att bygga heller. Är det någon här som har sett dem uppbyggda eller som rent av kanske byggt en själv?

Undrar också över priset på själva lådan, men det kan man ju alltid kolla upp...

Här är en länk till företagets hemsida: thepiratebay.org/details.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-30 21:39:15:
    Va???? Vad hände där? Länken var ju till junglegym.com...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-30 21:39:25:
    Va???? Vad hände där? Länken var ju till junglegym.com...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-30 21:39:41:
    Va???? Vad hände där? Länken var ju till junglegym...

• Svar på tråden Någon som byggt/sett en lekställning "Jungle Gym" från ex. Silvan?
  • mamma2004

Haha... Vi kikade på en sådan i fredags på Bauhaus och satt precis och pratade om vi skulle se vad folk på FL sa om den . Jag tyckte att den såg jättekul ut det vi såg av den. Det fanns en uppställd där vi kikade och den verkade bra. Men vi tyckte att det var lite för mycket pengar...
    Men på Bauhaus hade de virket färdigt oxå... Det låg i buntar med virke, ex ruchkana och gungor mm... Priset var från 2000- 6000:- beroende på vad man ville ha.

• Neo

Aha! Kul! Ska kolla vad det där paketet utan virke kostar, för då kanske det blir billigare att köpa till det själv! Kul att höra att det såg fint ut iaf! Kommer du ihåg vilken modell de hade byggt upp?

• mamma2004

Det var den som hette HUT, en väldigt enkel sort. Fast de hade inte rutchkanan på, men den låg bredvid.

• Neo

Ok... Det går sådärbra för mig nu...

• mamma2004
    Så kan det va ibland...
  • Neo

Ok. Det verkar vara en av de enklaste varianterna. Kommer du ihåg vad den kostade där? Hur var själva rutschkanan förresten? Verkade den rejäl?

• mamma2004

rutchkanan verkade väldigt rejäl, och när vi var där kom det en och bara köpte den. Den separat låg på ca 700:-
    Jag minns faktiskt inte vad den kostade där, för det var ju olika tillval oxå, två olika rutchkanor (olika längder), om man ville köpa till gungställning, ha sandlåda under eller inte, men som jag förstod det så hade de en drive nu med HUT + allt som jag räknat med för 4500:- ca. (korta rutchkanan)

• Neo

Hm. Ganska mycket pengar ändå... Får lura lite mer på det...

• mamma2004

Ja, det var vad vi tyckte oxå. Men vi ska ner igen nästa vecka och kika på vad som finns lite noggrannare och se vad det skulle kosta och bygga själv, eller se vad annat som finns...

Svar på tråden Någon som byggt/sett en lekställning "Jungle Gym" från ex. Silvan?