• JessicaB

Terry Evans!! Bluff eller äkta!! NY tråd!!!!

Nu startar vi en ny tråd för jodrgubbflickans skull som fick i fina upplevelse totaltförstörd. HÄR debatteras Evans äkthet eller inte. SLäpp den gamla nu och var lite hyggliga.

• Svar på tråden Terry Evans!! Bluff eller äkta!! NY tråd!!!!
  • Hugofelicia

Japp håller med dej vi ska vara snälla mot varandra *L*
    Hoppas att detta blir en bra start på något trevligare.
    //Anna

• JessicaB

Ärligt talat, jag tvivlar.. Men hoppet är ju det sista som överger människan sägs det ju...

• calle555

JessciaB:

"Ärligt talat, jag tvivlar.."

Så bra. Får man utan att låta näsvis fråga varför?

Själv anser jag att Terry Evans en bedragare. Han säljer prat med älskade avlidna men leverar sina egna påhitt. Det som får honom att verka äkta är cold reading* och relaterade tekniker. Ett sätt att förstå hur han bär sig åt är att läsa på om cold reading och sedan titta NOGA på program som Det okända.

* sv.wikipedia.org/wiki/Cold_reading

• Hugofelicia

Calle555:
    Du ger då aldrig upp.
    Vad vill du få ut av detta?
    Varför i fråga sätter du tron hos dessa meniskorna?
    Om du vill ha konkreta bevis så se till att träffa Terry eller någon annan för den delen och se efter själv hur det är och hur det fungerar.
    Du som är en sådan expert på Cold reading borde ju klara av att gå på en Seans utan att avslöja något.
    Sedan kan du skriva och berätta för oss, gärna med band bevis, hur det gick.
    Inte har du träffat någon på riktigt heller. Bara utgått i från vad du ser på tv:n.
    Är inte det lite knasigt?

• biomedbonus

Jag vet inte om han är äkta eller ej.
    Men jag utgår ifrån att han är äkta. Men eftersom jag ej mött honom ,så kan ju frågan bli utifrån hur jag vill att det ska vara
    Men jag vet att det finns äkta medium och många saker som ej finner någon vetenskaplig förklaring.
    Vi använder trots allt bara 5% av för hjärna medvetet. Det är så otroligt lite.......

• JessicaB

Calle: Så bra? är det bra att jag tvivlar? Skälet till att jag tvivlar är att det har varit otrevlig stämmning i den förra tråden och jag tror att risken är likadan att det blir samma sak här. Hugofelicia ger okcså bra förklaringar till vad jag menar. Och nej Calle det var inte ett påhoppp mot dig, du är inte den ena skeptikerna här. Så ta det itne perosnligt.

• JessicaB

Calle. Det som gör många upprörda är bristen på respekt för dom som tror helt enkelt..

• calle555

Hugofelicia:

Jag argumenterar utifrån vad jag sett av Terry Evans i TV-serien Det okända. Om du är intresserad av att diskutera med en skeptiker som varit på många seanser själv så ska du kontakta Garvarn på www.paranormalt.nu.

JessicaB:

Jag trodde att du tvivlade på Evans. Jag ser nu att jag missförstod dig. Förlåt.

biomedbonus:

Visst finns det mycket som inte förklarats vetenskapligt, men Terry Evans blir inte mer äkta för det.

• biomedbonus

Nix det blir han inte Calle , men det blir inte heller mer förklarligt för det

Svar på tråden Terry Evans!! Bluff eller äkta!! NY tråd!!!!