• Nyfiken gul

Ni som har hus med övervåning, vad har ni i era trappor??

Jag är less på vår trapp-vägg i huset... den är så kal och tom och jag vill göra något med den..

Men vad??

Behöver tips!!

Ni som bor i villa, vad har ni på era trapp-väggar?

Jag har träpanel halvvägs på väggen och sen blir det tapetvägg.. fullständigt oytnyttjat utrymme... det hänger en gammal brandmannahjälm på väggen och ett par små tavlor.. för övrigt är väggen helt tom.. och det är så trååååkigt...

jag vill fräscha upp och göra fint, men hur???

• Svar på tråden Ni som har hus med övervåning, vad har ni i era trappor??
  • Såpan

Vi har hängt upp dotterns foton från fotografen i ramar. I den där pärmen ser man dom inte så vi tyckte det var ett bra sätt.

• MalinHj

Jag har barnens fotavtryck i gips på min nedre vägg, samt en gammal djurgården dress från när jag var liten!
    På min övre del sitter mina årstids broderitavlor........

• Jennie Brunflo

Frågar detsamma....fast vår vägg har samma tapet uppe som nere...fast på mitten så sitter det en bred planka i jämnhöjd med våningsplanet.
    Den är väl sådär 3-4dm bred.

Det blir liksom för lite vägg nedanför att hänga något på....och ovanför så blir det man hänger så jädrans långt upp så då ser man det inte allafall.

Mitt på väggen sitter en väggfast lampa.

Funderar på om man ska göra en fetingschablon eller nåt på övre väggen.

Det känns som det måste vara något riktigt stormönstrat eller ett enda stort mönster .

• Nyfiken gul

det känns som att jag skulle vilja sätta upp hyllor eller något på väggarna..

där panelen sitter går man ju och med tanke på våra barn så känns det som att det inte är värt att sätta upp något då det förmodligen bara rivs ner eller riskeras att rivas ner...

panelen börjar vid "golvet" och är väl ungefär 180 cm högt vid trappans slut vid nerevåningen.... *suck* så det blir ganska mycket tom vägg uppåt alltså.... *suckar ännu mer*

• pr32

Jag har ramat in barnens första kläder och hängt upp där.

• The Man

Om du hänger en stor smideskrona eller kristallkrona i taket i långa kedjor så fyller det ut tomrummet väldigt bra och man tänker inte på att det är kala väggar.

Sen ska man tänka på att ha en "varm färg" på tapetväggen så att det känns ombonat.

En liten hylla är inte fel, men tänk då på att den inte bör sticka ut allt för lång från väggen och bäst är att sätta den på samma vägg som ledstången som ju redan i sig inkräktar lite på trappans bredd.

• Jillsan7003

Var inne och kikade hos The Man och kristallkornan var en suverän idé! Jättesnyggt! Det går ju att hitta andra coola lampor om man nu inte vill ha en kristallkrona....men fräckt blev det!

• helene306

Vi har bröstpanel och resten är vitmålad väv. Skittrist och jättekalt. Innan hade vi 6 svarta ramar med bilder på oss och sonen, men jag flyttade dom då man inte kunde se bilderna bra. Nu ska vi måla en röd rektangel (har rött i "hallen" på övervåningen) och placera 3 ljushållare i olika strl. Men när det projektet drar igång är en annan 5:a

• Matilda07 och Moa08

Jag behöver också tips vad man kan göra med sin tråkiga trappa!

• mica

Jag har speglar (3 som sitter med stora mellanrum) med guldram och emellan dem svarta smidesljustakar....

Svar på tråden Ni som har hus med övervåning, vad har ni i era trappor??