• nattinattio

deklarationen måste man lämna i sin hemkommun?

vet nån om man måste lämna deklarationen i "hemkommunen" eller kan man lämna in den på skattemyndigheten i grankommunen ?
    alltså jag har 5 mil enkel väg till kontoret jag tillhör, men måste åka till en helt annan i morgon (pgav läkarbesök) , vore smidigt att bara dumpa in den i nån låda, fast det kanske blir fel...

• Svar på tråden deklarationen måste man lämna i sin hemkommun?
  • Jennie Brunflo

Jag tror du kan dumpa den var som helst.

Antingen skickar du i ett kuvert eller åker till ett kontor och lägger det direkt på lådan.
    De skickar den säkert internt till dit den hör hemma.

• monica75

det är ju annars väldigt smidigt att deklarera via internet. har du en förtryckt kod är det lätt och går snabbt.
    Telefon funkar också.

• Sabre135

Om du lägger den på brevlådan idag så kommer den fram imorgon. (förutsatt att brevlådan töms idag) Adressen finns på blanketten.

• elinina

har du inte gjort nåra ändringar är ju sms mycket mycket smidigt..(så även internet, men då krävs e-legitimation)

annars tror ja nog du kan lägga deni vilkan låda som helst

• nattinattio

vi har ändringar pgav resor osv,
    ingen låda töms i dag här (eller helger överhuvudtaget)
    å pgav massa saker så har vi inte kunnat göra deklarationerna klara innan helgen..

måste nog åka en sväng till stan enkomt för att lämna den, suck..

• nattinattio

vågar inte tro att man kan lämna den i vilken stad som hellst, såvida ingen här nu är helt säker på det, finns det nånstans man kan ringa å kolla sånt så här i dag??

• Jennie Brunflo

På skatteverkets hemsida står det att du kan lägga deklarationen i en av skatteverkets brevlådor eller på anvisat inlämningsställe.
    Anvisade inlämningsställen finns bara på deklarationens sista dag.

• Polgara

Vad står det på din deklaration då?Där står det ju vart du ska skicka den.
    Varför gjorde ni det inte på internet eller annat?Då hade du ju slupit vara ute så sent...

/Polgara

• nattinattio

vi har inte fått fram en del uppgifter som vi måste ta upp i deklarationen, förräns 2½ v sedan, pgav massa tjorv. Sedan har vi haft låååångväga främmande, å dessutom har gubben varit borta veckorna med jobbet å jag kan inte räkna ut hans avdrag... därför är vi så sena!
    kan inte dekl på nätet el dyl då vi gör ändringar.

ok det går visst att lämna in på olika kommuner, tyvärr verkar det märkliga hända att vårt närmaste ligger just 5 mil enkelväg bort, å staden som skulle ligga efter vägen dit jag dessutom måste åka har inte innlämninställe! utan då får man åka typ 10 mil till! (förvisso bor vi i norrland men inte ute i skogen!!!)
    helt otroligt

• LindaHelen

ska ni bara göra avdrag för resor så kan du ta det via nätet med koderna på deklarationen(nytt för iår)

• nattinattio

Linda Helena, men om man har olika långa veckoslutsresor var å varannan vecka, måste fylla i vilka städer man varit till osv..?

hur som hellst så är den innlämnad nu..

Svar på tråden deklarationen måste man lämna i sin hemkommun?