HEJ Bonanza!
Jag kommer från Stenungsund som ligger såååå nära Orust!
Jag rekomenderar också kärringön, men själv älskar jag GULLHOLMEN, så litet men fantastiskt mysigt att sitta på bryggan vd alla extremt små mysa sjöbodar och äta räkor!
I henån finns inte så mycket, min mamma med man bor där, men har du tur så åk till Göksäter och köp billiga barnkläder.
Brukar kallas "Miniullared" fast utan kö.
De har en hemsida.
Jag tycker abslut att ni ska åka ut på tjörnbron som är i anslutning till Orust!
INNAN ni åker upp på bron när ni kommer Orust hållet så kommer en korsning!
Åker man åt vänster kommer man till tjörn, rakt fram till mysiga stenungsund som har betydligt mer shopping på torget.
MEN åker du åt vänster i korsningen och fortsätter vägen så kommer du under bron och kan åka ut till ett enormt utkicksberg med glasskioskoch massa bänkar.
Är det fint och varmt lovar jag e enormt härlig utsikt ända till Marsstrand.
Tar väl en kvart med bilen från Henån.
Och när ni är i Henån så käka inte på Christers restaurang/pizzeria, det är svindyrt, den brevid är billigare men god.
Men ett besök i stenungsund kan jag verkligen rekomndera!
Är det dåligt väder så är mycket av gatorna inglasade.
Tro heller inte att affärerna tar slut bara för att ni kommit till torget, utan har ni barnvagnen så fortsätt till stationen, där finns en mysig thairestaurang som är jättegod!
( under min första lägenhet
)
Orust är med öde, massa grönt!!
Stenungsund är större, men om ni vill så kan ni ju hyra stugor på almönkamping, i mitten av orust/tjörn och stenungsund.