• marsipangrisen

HUr mycket ska bebben i magen röra sig i v.26-27

Min "knott" rör sig så lite, nån puff om dagen. Är det normalt? Den har rört sig lite mer förut.

• Svar på tråden HUr mycket ska bebben i magen röra sig i v.26-27
  • Avalon

Bebisen kan ha både aktiva och mindre aktiva dagar i magen. Så länge du känner av bebisen alls så behöver du inte vara orolig, men är du fortfarande väldigt orolig så tycker jag att du ska ta kontakt med din MVC-barnmorska, mest för din egen skull. När jag väntade barn så kunde jag ha sådana där dagar då bebisen knappt rörde sig alls.

• jessixjulin

Va inte orolig. Det rör sig olika mycket. Så länge man känner det några gånger om dagen. Jag va orolig och gick till min underbara barnmorska och fick lyssna på hjärat i mellan åt. Det är skönt att få göra om den rör sig lite, så blir man lite lugnare. Bara ett tips!!!!
    Lycka till kram jessi

• knossan78

Känner precis som dig "marsipangrisen". Är i v 26 och känner oxå bara någon puff om dagen. Visst blir man orolig. Pratade med en gynläkare förra veckan och hon sa att om ett par veckor ska man känna av bebisen ett par gånger per dag ca 10 rörelser. Men det känns ju så konstigt att det går jättemånga timmar emellan man känner något och när det väl känns är det bara någon enstaka buff. Läser man här inne känner man sig ensam om att känna så lite. Hoppas att vi får känna mer rörelser.

Kram

• mimmsan

Bebisar är ju så olika.
    Min första son rörde sig nog medelmåttigt om dagen.
    Inte överdrivet mycket men inte heller lite.

Min andra son rörde sig nästan ingenting alls.
    Det var till och med så att jag fick lägga mig ner på rygg och knuffa och putta på magen för att visa dagar få ett livs tecken , som djöjde ibland minuter innan han rörde sig.
    Det var flera ggr som jag trode att han hade dött i mage pga hans lilla aktivitet som han hade.

Medans min dotter höll full rulle hela tiden, alltid. Hon var aldrig stilla, jo på natten tur nog.
    Men annars så var det fullt ös hela dagarna och än så idag utanför magen.

Du skall inte vara orolig, för det blir ju mindre plats i magen för bebben också!

• älvanpurjo

lugna dagar känns som väx dagar och vissa dagar har den ommublering i min mage...

• Sessie70

Det enda jag vet är att min BM sa att efter v.25 ska man känna fosterrörelser dagligen. Däremot sa hon inget om hur mycket man ska känna. En puff om dagen är ju varje dag. men pratamed din BM om du är orolig.

• älvanpurjo

jag är je nöjdo m den inte puffarm orgon och sen mitt på dagen sen på kvällen.. men jag behöver ej vara orolig.. puffar 1 gång i timmen.. eller toksparkar om jag är stilla för länge

• chantii

Behöver det vara nå fel på barnet, om den inte är så livlig? Eller inte regerar på att man försöker buffa till den, eller ta ett stort glas kallt vatten???

• marsipangrisen

Men om den bara rör sig nån gång om dagen nån enstaka puff, kan det vara nå fel på den då? Jag har hört så många andra som säger att den rör sig typ hela tidenm o knuffar på organ o allt möjligt...
    den rör sig ju så jag vet att den lever...just nu..men tänk om det e nåt fel på den? Hur vet man de?

Svar på tråden HUr mycket ska bebben i magen röra sig i v.26-27