• eilema

Fina textstilar på nätet?

Har sett folk som skrivit saker med jättefina stilar med tex hjärtan o dyl på datorn.
    Kan man få tag på dessa stilar på nätet utan att ha photoshop eller liknande?

ع١٥٧
  • Svar på tråden Fina textstilar på nätet?
  • Lady Namárië

googla "free fonts" så får du upp mängder av sidor med gratis typsnitt som du kan ladda hem!

You can't take the sky from me.
  • eilema

Tack, det ska jag prova! Och man behöver inte något speciellt bildprogram eller så för att använda det?

ع١٥٧
  • eilema
    Crazy Baby skrev 2006-05-01 18:51:02 följande:
    www.fontseek.com/
    Jag gick in där och provade spara en stil på min dator. Den blev en mapp med blixtlås på... Fundersam
    ع١٥٧
  • Nevy

Du måste packa upp filen med typ winzip eller winrar, och lägga den i Windows/fonts-mappen

• Lady Namárië

Zip-fil? Högerklicka och välj "extract files". Får du inte upp det alternativet måste du först ladda hem t. ex winzip för att kunna packa upp filen.

You can't take the sky from me.
  • Googels

Det låter som att du har laddat hem en zippad fil. Du måste zippa upp filen och lägga den i din Typsnitt (Font) mapp på datorn.

• eilema
    Lady Namárië skrev 2006-05-01 18:56:39 följande:
    Zip-fil? Högerklicka och välj "extract files". Får du inte upp det alternativet måste du först ladda hem t. ex winzip för att kunna packa upp filen. You can't take the sky from me.
    Jag har ett alternativ som heter "extrahera alla" och då kommer det upp en ruta där den filen är markerad. När jag sedan trycker på nästa kommer det upp en ruta som säger att "det finns inga filer att extrahera". Är jag dum eller gör jag fel?
    ع١٥٧
  • eilema

Ingen som vet vad jag gör för fel?

ع١٥٧
Svar på tråden Fina textstilar på nätet?