• Rannie

Brunch i Stockholm en lördag?

Sambon och jag tänkte äta brunch i Stockholm på lördag men hur mycket jag än har letat finns det inget ställe med humana priser som serverar brunch en lördag och som även har amerikanska pannkakor...

Någon som vet något bra ställe vi kan hitta detta på?

• Svar på tråden Brunch i Stockholm en lördag?
  • asta

OK nu har jag surfat runt o letat åt dig.
    fr.o.m den 6 september öppnar café Sirap på Surbrunnsgatan 31A åter efter renoveringen. De lär vara kända för sina amerikanska pannkakor i alla dess slag.
    www.cafesirap.se/default.asp&typ=brunch

• annca

HArd Rock café har jag för mig brukar servera brunch, fast det kanske bara är på söndagar

• Rannie

Asta, men eftersom vi ska göra detta på lördag så är den 6 sep lite för sent, jag hade redan kollat på Sirap, men tack ändå!

annca, Hard Rock har bara på söndagar som du säger...

Någon annan?

• andypandy

rätta mig om jag har fel men brunch äts väl bara på söndagar ? andra dagar äter man lunch !

• Rannie

Njaa...du kanske har rätt i det men ganska många ställen har brunch även på lördagar. Men de ställen jag har hittar kostar ganska mycket och så har de inte pannkakor... :)

• Önskan

Trot inte du hittar så många ställen som tar under 150. Brunch brukar ju innebära att man får välja från en buffé och alltså är det ganska prisvärt. Jag skulle nog satsa på en söndagsbuffé iallafall.

• asta

berns har men det är svindyrt. vet inte heller om det är lördag men jag tror det. de har dina pannkakor iallafall

• Önskan

Ställen värda att kolla om de har på Brunch lördagar:
    Restaurant J, Mamas & Tapas, Callisti, no 18, Systrarna Lundberg, Villa Källhagen, O'Learys, Tysta Mari, Bistro Ruby, Biblos.
    På WC, Food och Hard Rock Café har de tydligen alltid (på söndagar iallafall).

"Kjellsons, Mosebacke, Elverket och Fenix är andra etablissemang där brunchen kommit och gått i olika former - ibland som buffé, ibland som à la carte. Tyvärr håller den också varierande kvalitet och är sällan billig. Bland de kvalitetsmedvetna märks Sirap på Surbrunnsgatan i Vasastan. Där serveras amerikanska pannkakor, tjocka som koblaffor, med fantasifulla tillbehör utöver klassiker som lönnsirap och bacon. "

Tydligen alltid lång kö på Sirap! bättre kanske att boka tid nånstans. Men kolla om de har amerikanska pannkakor, alla har inte det. Strand hotell har en jättegod brunch på söndagar, men kganska dyr. Kanske har Joimmys Steakhouse på söder brunch?

Källa:
    www.nanok.com/egna_artiklar/metro-kolumn-brunschens-vara-eller-icke.htm

• Rannie

Tack för alla tips! Det verkar som om det får bli en vanlig lunch på lördag och brunch någon söndag istället. Jag kanske kan göra mina egna pannkakor på söndag...om inte bebisen tittar ut.

/Rannie Bf 6 sep.

• asta

men rannie, varför inte ta och gå till Gray's på Odengatan alt. Gamla Stan och införskaffa en american pancake-mix och lite lönnsirap? Så kan ni ligga i sängen hela lördag fm och njuta?

Svar på tråden Brunch i Stockholm en lördag?