• MyFine

Måla kakelfog?

Fogarna mellan kaklet över diskbänken har nu blivit gråa och sååå fula och äckliga. Gör liksom att det ser skitigt ut hur mycket man än städar.. Då kom jag på att jag sett nånstans nångång en färg (om det var en slags penna kanske?) som man kan måla fogarna vita igen med. Nån som vet var man kan köpa dessa (gärna nån affär som man kan besöka "på riktigt" och inte på nätet) och om dom funkar bra?

Hoppas det är nån som fattar vad jag menar förnåt..

• Svar på tråden Måla kakelfog?
  • Lillhjärtat04

Det enda stället som jag ha sett dessa pennor är i katalogen "Sparköp"...där säljs dom 2-pack...

• Trinie

Det finns som du säger en typ av penna som jag köpte på en färg/tapetaffär. Det heter fogfinish. Fixar fula fogar :)
    Lycka till

• Lindut

Någon som vet om det finns fog-pennor i annan färg än vitt? Om man skulle vilja fräcka till det lite med tex blå fog?

Tänkte att det kunde vara ett enkelt sätt att få ett annat stuk i badrummet utan att behöva byta ut kakel eller sätta upp klisterlappar eller sånt (har vitt tråkigt kakel i mitt badrum).

//Linda

• arianne03

Fogfinish finns i vitt, grått och antracit (typ ljusare grått). Man stryker på ett lager, låter torka 1 4 h, och tar sedan bort det. Blev jättesnyggt i mitt badrumm, men det är rätt mycket jobb, inte bara att "rita på".
    Kanske finns nåt lättare att använda om man inte ofta blöter ner fogarna etc

• MyFine

Tack för alla inlägg! Har nu varit och inhandat fogfinish i grå nyans. Har prövat stryka på en "fogrand" för att se hur det blir. Verkar bli bra!

tack igen för tipsen!!

Svar på tråden Måla kakelfog?