• Helle

Lakan - Emmaljunga Edge Duo Combi

Jag har beställt lakan till vår vagn, men visst är väl det bara örngott och påslakan som kommer med? Underlakan hur gör man med det? Köper man det eller ligger barnet direkt på madrassen. Hur har ni gjort, ni som har den här vagnen?

• Svar på tråden Lakan - Emmaljunga Edge Duo Combi
  • Snäckan05

Vi köpte lakan till. Min syster hade även plastad frotte i sin vagn men det hoppade jag över.

• Helle

Ingen mer som har vagnen som vill berätta hur ni har bäddat?

• Öbban

Jag har den vagnen, men vi har inte bäddat den än.
    Vår lill* har inte kommit till oss än...
    Jag tänker lägga plastad frotte å ett lakan över.
    Det beror oxå mycket på om det blir en liten som kräks mycket..
    Bäddset innehåller bara påslakan å örngott, lakan får man köpa brevid om man inte har hemma.
    Vi har fått endel och så har svärmor sytt av gamla lakan som inte används längre.

• Ania

Man kan köpa ett vanligt vuxenlakan och sy själv, är ju jätteenkelt och mycket billigare du kan ju få 4st lakan till vagnen av ett vanligt lakan.... sedan finns det plastad frotte speciellt till vagnen men det finns också som metervara mycket billigare.

• sofialisa

plastad frotte? vart köper man det?

• Yollis
     sofialisa, det finns på tex Coop
    / Yollis v.35 - det blir en tjej! - max 7 veckor kvar *längtar*
  • 1mamma

tar ett av mina gamla lakan jag hade i min vagn när jag var lite. en gosig filt kanske,

tillsommaren ska jag ha en lakan i boten, en kudde sedan ska jag ha en filt med ett litet lakan som man kan bädda med för kvällar eller om det skulle vara en riktig urken dag.

ska nog inte börjag med sittdelen fören till hösten. hon är 4 månader i dag men liten sådan så sittdelen får vänta fast hon kan sitta i barnstol mm redan nu. man kan ju höja ryggstödet i liggdelen, så tänker jag.

• Smulan83

Jag köpte plastad frotte i dag på jysk för 79 kronor som passar till spjälsäng, fanns även för vagn för 50 kronor som jag tänker ha i botten på våran edge.

• Emmec

Vi har plastad frotté, underlakan och kudde med örngott. Sen lägger jag en filt på dottern om det inte räcker med overallen. :)

• Snorky

Köp ett vuxenlakan på tex ikea och så klipper du det i mindre delar och bäddar i barnvagnen! Har du symaskin så kan du ju fålla in kanterna så det blir snyggt, men det behövs ju egentligen inte.
    Vi hade plastad frotté i början, men fy vad det blev svettigt o dant för lillkillen, så det åkte ur illa kvickt. Samma sak i spjälsängen, det funkade helt enkelt inte.

• Jessica24

Vi köpte nyligen en Emmaljunga Edge Duo Combi med sport-chassi. Än så länge använder vi åkpåsen till vår lille son, men inom kort kommer jag bädda med:
    * Plastad frotté
    * Lakan (Rätt Start)
    * Kudde (Rätt Start)
    * Täcke (Rätt Start)
    + örngott och påslakan, så klart!

Blir det sedna för varmt med det tunna täcket, så kör vi kanske på en tunn filt av något slag.

/Jessica24

• Yollis

Rätt start?

• Jessica24

Yollis
    Det är ett märke!
    Finns t.ex på Babyland osv.

/Jessica24

• Yollis

tackar! *letar vidare på nätet*