• natjam

Viktväktarna för gravida? Någon som vet?

Kan man gå på viktväktarna som gravid? Har de speciella program för gravida? Tacksam för svar. Har ju gått där förut men fuskat å aldrig blivit av med de kilo som jag borde. Nu däremot behöver jag skärpa mig för att inte bli för stot faktiskt.

• Svar på tråden Viktväktarna för gravida? Någon som vet?
  • jummie

tror att det skulle vara bäst om du tog det efter graviditeten...kan vara ganska påfrestande för kroppen

• Krillan

Du får inte vara med i Viktväktarna som gravid, däremot har de ett program för ammande

• Hälge

Man kan inte gå på viktis när man är gravid. Däremot finns det ett amningsprogram du kan gå på när bebisen har kommit.

• natjam

Aha, tack så mkt för svaren. Tänkte att de kanske hade ett program där man inte gick ner såklart utan bara inte ökade så himla mkt. Men då får vi vänta.

• jummie

men om du har den diciplinen så håll dig borta från godis o fet mat....ät mer frukt o grönsaker..."vanlig" mat är ju inte farlig att äta det är ju allt annat man blir sugen på som gravid som är dödstöten för figurern---

• tjoppaloppan

Men... jag har för mig att det gock gravida på Viktväktarna -98 när jag gjorde en viktresa ...
    Dessa gravida "vaktade" på sin vikt så att de inte skulle gå upp mer än barnet behöver, och för mammans skull, då det redamn fanns övervikt.

Stämmer inte det idag?

Är det någon som är medicinskt bevandrad? Är det så att det frigörs gifter i kroppen vid viktminskning som går ut i blodet och kan vara skadligt för fostret?
    Det har jag hört. Sant eller falskt, någon???

• Mia o Simon

Nix, man får inte vara med i VV som gravid. Jag väntade mitt första barn år 2000 och när jag då blev gravid så blev det inget mer. Men de har nåt program för ammande. Man får försöka tänka på vad man stoppar in i stället....Jag gick upp 20 kg första gången. Nu andra gången äter jag minst lika mkt, men har "bara" ökat ca 9 kg nu i v 36. Men sen ska jag ta tag i det igen....mvh Mia

Svar på tråden Viktväktarna för gravida? Någon som vet?