• norpansnorpan

Om hjärt- och lungtransplantation..

Är det någon här som vet lite mer kring detta, känner någon som har fått nya organ eller någon som har ett barn som står på väntelista för transplantation av både hjärta och lungor?

Vi väntar ju på besked från läkarna och det finns en risk att det är lillskruttans sista utväg.

Vill gärna veta mer kring detta, sökte lite på google, men tyckte inte jag hittade så mycket..

Skulle gärna vilja prata med någon "i liknande sits" om det finns här..

*kram*

• Svar på tråden Om hjärt- och lungtransplantation..
  • Knådd till våren

Kan ju säja att jag har en farbror som gjort en lungtransplantation av båda lungorna i Göteborg för 10-15 år sedan. Och han har mått och mår bra. Dock får han äta avstötningsmedecin resten av livet för att kroppen inte ska stöta bort det nya organet.

Men hur det fungerar på barn, vet jag ej. Hans dotter ska göra samma operation senare. De har samma sjukdom, som leder till att lungorna slutar fungera till slut.

• Småtting

Har ingen erfarenhet alls av hjärt/lungtransplantation.....men var inne och kikade på din finfina flicka och jag hoppas så att allt går bra för er!!

• morzan4

Önskar er och er fina flicka all lycka till i världen!

• 74Alfons

Hej!
    Jag har själv jobbat på en avdelning för hjärt- och lungtransplantation. Men vi hade bara vuxna patienter. Du kan ringa Barnkliniken på Östra sjukhuset i Göteborg, som kan ge dig information. Var det någon specifik fråga du hade?
    Jag önskar dig så mycket lycka till med din lilla tjej.

• Hildaolle6

Hur har det gått för eran lilla? Googlade på hjärt o lung tr och hittade din fråga. Våran 5 årings utväg kanske blir det?? ?

Svar på tråden Om hjärt- och lungtransplantation..