• Naijna

Hur planera inför dop?

Nu har vi bestämt oss för att döpa våran dotter men jag har ingen aning hur man planerat ett dop. vad behövs, vad måste man göra?
    Någon som vet som vill hjälpa mig!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur planera inför dop?
  • Änglatuss

tänk för att du påminde mig att först och främst ringa och höra om prästen jag vill ha är ledig

• Naijna

Ja det kan vara en bra start :) Hittade en checklista på internet som va rätt bra .. svenskakyrkans hemsida.

• Änglatuss

lust och dela med dig?

• moondaisy

Kom ihåg att be dem ni bjuder att svara i god tid (vi hade "osa" tre veckor innan), så man vet hur många som kommer och kan börja baka och förbereda utan att behöva stressa!
    Lycka till!

moondaisy

• Sach

Vi ska ha dopet 20:e maj, har osa 10:e maj och redan har massor hört av sig.
    Dessvärre tror jag att det finns en hel del latmaskar i släkten som inte kommer höra av sig alls, så man har ingen aning ändå

• Naijna

Trodde inte att man fick länka alls det var därför jag skrev så :)

Hur många bjöd/ska ni bjuda?

• Sach

Vi har skickat ut 23 inbjudningar, om alla kommer (vilket dom nog inte gör) blir det 43st. Ganska kul eftersom jag själv aldrig haft någon stor familj. Själv då?

• MariaKsk88

Vi har typ 40 som kommer... jag är lite halv irriterad eftersom mina brorsor inte kommer och inte de i min familj som jag vill ska komma heller.. men istället några puckon från pojkvännens familj som vi "måste" bjuda så att det inte ser konstigt ut... men men...

• Chiba

MariaKsk88: Hihi, så kommer det typ bli för oss oxå.. Man får bjuda lite "utfyllnadsfolk" lixom..

Ska ni ha dikter och sånger på erat dop?

• Sach

Och såna där som man nästan bara måste bjuda för att dom annars får höra om dopet och blir sura om dom inte är bjudna... :P

• Naijna

Vi har faktiskt inte satt oss och räknat ihop alla än men jag har en känsla av att det kommer bli många...
    Ser inte heller fram emot att bjuda alla de där som man verkligen inte vill ha med, men måste göra för att de är släkt eller vänner till sambon... hehe..

Jag vill jätte gärna ha dikter med, skulle vilja ha någon som kan sjunga också men vet inte riktigt vem det skulle vara...

• 1mamma

- är prellen ledig?
    - Boka möte med prellen
    - skicka inbjudan
    - gudföräldrar/fadder?
    - räkna ihop hur många som kommer
    - vad ska vi bjuda på efteråt? Fika mat ?
    - är det någon som inte tål något?
    - Lokal att vara i on man är många
    - ska man ha något tema på dopet fikat,dekoration,blommor,ljus kort någon spec färg??

# tack kort

några förslag

Svar på tråden Hur planera inför dop?