Snälla förklara för mig varför man ger sitt barn namnet Saga?
Som i överskriften så undrar jag vad man tänker med när man ger sitt barn namnet Saga eller Månfarare? Jag förstår inte logiken i: Kom nu Saga så ska vi gå o läsa saga!
Gör inte detta barnen fruktansvärt förvirrade?
Eller Månfarare...Vill föräldrarna att barnen ska bli mobbade eller?
Jag förstår inte så snälla upplys mig varför man ger sitt barn ett sådant namn. Snart får kommer våra barn heta diskmaskin också eller träd...
Jag undrar hur många som tycker att namnen är okej och inte att sätta namn som redan betyder annat!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-02 17:16:43:
Jag hade ingen aning om att Saga är ett gammalt namn! Okej då förstår jag...Jag trodde att namnet var taget från nutiden och började fundera liksom...
Den förklaringen var allt jag ville ha...Tack!
Nu kan vi gå o äta middag, gå på toaletten eller sätta oss framför tv:n för nu finns det inget mer att disskutera tycker jag! Jag har ju fått en förklaring, det räcker!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-02 17:16:48:
Jag hade ingen aning om att Saga är ett gammalt namn! Okej då förstår jag...Jag trodde att namnet var taget från nutiden och började fundera liksom...
Nu kan vi gå o äta middag, gå på toaletten eller sätta oss framför tv:n för nu finns det inget mer att disskutera tycker jag! Jag har ju fått en förklaring, det räcker!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-02 17:17:00: