• Pink Rose

När ska restskatten vara betald?

Ska det vara inom några dagar eller hur lång tid har man på sig?
    Visst borde det gå att höra med skattemyndigheten om beloppet samt ocr nummret som stod på deklarationen?

Min mamma har gått bort, och jag glömde ju att skriva upp summan som var kvar, innan jag skickade iväg det där pappret. *suck*

• Svar på tråden När ska restskatten vara betald?
  • Den där Linn

Var det inte innan idag?

• Den där Linn

Förlåt..imorron - den 3:e
    Fast jag kan ha fel

• krakel

Nej Linn84 inte ska det betalas innan idag nej.,, skattsedeln ska bara lämnas in innna idag ...

men inbetalningen ja,, undrar jag med... läser i dags att deklarera och enligt den så beror det på när man får sin slutskattsedel i juni juli eller augusti och får man den i augusti ska den va reg att du betalt innan den 13 sep

och får du i sep så ska det va reg 12 dec...

tror jag fattat rätt.. kommer väl en senast inbet när vi får slutbeskedet...

• Pink Rose

Verkar himla mysko.. får ringa skattemyndigheten

• sweetpea

Har man restskatt på under 20000 kronor ska den vara Skattemyndigheten tillhanda imorgon. Så står det överallt i Stockholms tunnelbana, i alla fall.

• Den där Linn

Ja, jag hade väl för mej att det var så
    Jag och en kompis disskuterade det igår och han läste att det var innan imorron...

• Momarorie

det kommer att komma ett inbetalningskort där det står precis när du ska betala och hur du ska gå till väga... du behöver itne vara orolig, som kommer allt att kräva pengar från dig ;)

• Den där Linn

Men inbetalningskortet sitter ju redan där?

• Momarorie

det kommer ändå fler, och så kommer det påminnelse när det börjar närma sig... jag fick beta förra året och så var det så i alla fall

• Callisto79

Vi betalade nyss(i mars) gubbens restskatt från förra året(dekl.år04) så det beror nog lite på om man ska göra avdrag mm..

• Annaaaa

Jag betalade nyss i förra veckan. Så det var senast 3:e maj som man betalar om man har summa under 200 000 kr då ska man betala senast 3 maj. Därefter får man ränta på den om man ej betalt innan 3 maj. Kolla www.skatteverket.se
    Där ska finnas informtionen.

• Annaaaa

Tillägger "Annaaaa"

Såg att jag skrev 200 000 kr, det ska vara 20 000 kr.

Svar på tråden När ska restskatten vara betald?