• lilla mej

pelletspannor kostnad?

Nu finns det sakert massor av tradar som denna, men jag vill byta olja till pellets. Kan nagon ge mig ett ungefarligt pris pa vad det kostar att byta ALLT panna och alla tillbehor... vi har en gammal panna sa vi maste byta den med. Vad kostar en ok pelletspanna med brannare?
    och installation? och behovs nagot annat typ besiktning av ror och skorsten? snalla ge mig svar tack!

• Svar på tråden pelletspannor kostnad?
  • LyNxQ

Kan du inte kolla på ex. värmebaronen eller nåt..
    Vi har tänkt att köpa brännare därifrån..

Annars är det nog lättast att fråga hos en vvs-gubbe, så att man får rätt pris på installation och sånt...

• SVejsan

Inte hos EN vvs-gubbe utan ta in offerter hos flera!
    och nu fär tiden finns det ju helautomatiska pelletspannor där man inte ens behöver sota så kolla igenom ordentligt ...
    Forumet på www.byggahus.se är bra att höra med...

• Amme

Vi bytte både panna och satte dit en pellets brännare och alltihop, inkl arbete gick på 72000 kr.

• Jag älskar Flora

Ja det är inte billigt. Men bra!
    När vi renoverade bytte vi till pelletsbrännare, och den kostade trettio nånting inkl. installation. Sedan tillkom skorstensinstallation och besiktning. Och panna.

Ja, om ni måste sätta in en skorsten, som vi, så måste det komma en besiktningsgubbe. Man måste även besiktiga själva rummet där panna/pelletsbrännare står, och isolera det med en sorts gips så det blir brandsäkert.

Ja hittills har vi nog lagt ut minst 100 000 känns det som...

Men det är på en tioårsperiod man tjänar på pellets så klart det kostar i början. Sen om man skall sälja huset är det ju jättebra att ha pellets istället för olja i huset. Det tjänar man nog många spekulanter på.

• lilla mej

ok tack for era svar, sa en liten fraga vad kostar det sen i manaden att elda med pellets ungefarligen?

Svar på tråden pelletspannor kostnad?