• Anonym (Ont!)

Ont under brösten och i ryggen!

Har under en vecka haft en slags molande värk mellan skulderbladen och alldeles under brösten. Vet inte om det är revbenen som gör ont eller själva brösten. Värken strålar ut en bit mot sidorna av bröstkorgen. Bh undviker jag, det trycker för mycket. Det käns när jag andas till och med. Har aldrig känt så här.
    Jag är inte gravid, har nyss haft mens. Verkar vara vanligt annars när man väntar barn.
    Nån mer som känt så här?

Känns det inte bättre imorrn ska jag ringa läkaren, ville bara kolla om nån mer haft så här.

• Svar på tråden Ont under brösten och i ryggen!
  • Anonym (Ont!)

Ingen?

• Anonym

Jag brukar också få ont under brösten och måste ibland ta av mig min bh, speciellt med bygel, men jag tror inte drar mot ryggen på mig. Har ingen aning om vad det är.Kände precis så här då jag var gravid, som du skrev, men nu beror det inte på det. Undrar vad det kan va.

• Anonym (Ont!)

Tack för svaret!

Det känns värst när jag sitter ner, klarar inte av långa stunder. Har inga problem när jag står, går och ligger ner.

Hur tidigt kände du av besvären när du var gravid? (om jag mot all förmodan skulle vara gravid)

• Anonym (Ont!)

*puffar*

• Anonym (en till!)

Känner precis likadant som er. Har haft det så här enda sen jag var gravid och det är 2 år snart. Undrar också vad det kan vara. Jag har ont på vänster sida under bröstet och det strålar liksom igenom kroppen bak i ryggen. Hoppas nån som vet kan svara snart.

• Anonym (Ont!)

Jag har varit till doktorn och enligt honom har jag överansträngt mig (har suttit mycket och ofta i lite "konstiga" ställningar på senaste tiden). Det är musklerna som ömmar. Känns mest när jag trycker på sidan av brösten, vid revbenen. Nu känner jag inte så mycket av ryggontet längre och kan ha bh igen. Men jag känner lite mer i vänster sida, är osäker på om det är bara är i musklerna eller om det också är i bröstet. Svårt att avgöra.
    Fick smärtstillande och inflammationsdämpande tabletter, men känner mig lite orolig ändå.

Svar på tråden Ont under brösten och i ryggen!