• Anonym

Kan man ta med sig barnen till gyn?

Jag fick tid idag, men får ingen barnvakt, dottern mår dåligt har lite feber , de är 6 och 7 år gamla; eller ska jag ändra tiden? det kan ju ta tid innan man får en ny tid

• Svar på tråden Kan man ta med sig barnen till gyn?
  • Dahliaer

Är det ett rutinbesök ex cellprov eller kommer det ta lång tid?

Kan de sitta själva i väntrummet?

• ebben

frågan är väl egentligen VARFÖR du ska dit?
    är det bara en allmän gynkoll,så kan du ju ändra tid.......
    Har du speciella PROBLEM med når o ska kolla upp,så är det kanske viktigt att få det gjort........
    Ett barn på 6 år även en 7åring KAN man ju säja åt att de får SITTA STILL o vara i väntrummet-de fattar ju det. Då kan man ta de med.

• modestyonly

Om du måste gå akut tycker jag du ska ta med dom. Är dottern inte väldigt dålig kanske dom kan sitta och rita en stund i väntrummet.

• Anonym

Jag är orolig för missfall,  det är det att dottern är sjuk annars hade jag nog inte funderat på det en gång

• ebben

?hur då orolig för MF,vilken vecka skulle du vara i? men barn på 6 år förstår ju om man säjer åt de att vara stilla o vänta?! så så pass stora barn skulle jag ta med! är båda sjuka? är de inte i skolan?

• Dahliaer

Allmänt orolig eller har du blödningar? Är hon inte jättedålig så nog kan de vänta i väntrummet

• silhuett

När jag gjorde en gyn-undersökning på efterkontrollen var min man och mina barn med. Men de hade ett drapperi som de drog för, så de fick ju inte se nått

Du kan ju ringa och fråga om det går bra att ta med barnen. Om de har ett drapperi runt gyn-stolen så kan ju barnen vara i samma rum.
    Men annars tror jag faktiskt att så stora barn kan sköta sig rätt okej i väntrumet också

• biomedbonus

JAg hade men mig min dotter  på 3,5 år när jag tog ur spiralen.
    Barnmoskan sa att det var ingen fara.
    dina barn är ju så stora så det kan vara själva i väntrummet.

• ebben

japp,jag skulle absolut ha de i väntrummet-inte inne med mig! då läkaren pratar o de kan höra .......
    MEN är båda sjuka,den ena var väl sjuk är inte den andra i skolan? de var väl i skolålder??

• ebben

hur gick det?? hur såg allt ut? var det MF eller var allt bra........

Svar på tråden Kan man ta med sig barnen till gyn?