Flyga i v 32?
Hej, jag kommer flyga utomlands när jag är i v 32-33, behöver jag något mer än än intyg från min BM där det står i vilken vecka jag är?
Hej, jag kommer flyga utomlands när jag är i v 32-33, behöver jag något mer än än intyg från min BM där det står i vilken vecka jag är?
Glöm bara inte att kolla upp med ditt försäkringsbolag på vad din hemförsäkring täcker! Jag har Trygg-Hansa och hos dem gäller bara hemförsäkringen tom v. 28. Reser man efter det måste man teckna en extraförsäkring, annars kan resan bli väldigt dyr om något går snett...
Tack, det ska jag kolla upp. Skulle kanske skrivit det här under Tredje trimestern kom jag på...
Jag är inte så säker på att något flygbolag låter en flyga i v.32-33 trots läkarintyg. Fast du kanske har kollat upp att ditt flygbolag tillåter det. Jag var nämligen i Dubai nyligen och de rynkade pappan fast jag bara var i v.19 då. En pilot på Emerates berättade att de tar inte emot gravida efter v.25 annat än mot läkarintyg och jag tror inte alls efter v.30.
Men som sagt, det varierar mellan flygbolag å du kanske redan har kollat ditt.
Vart ska du? Jag skulle personligen aldrig åka utomlands efter v 24/25 pga risken att föda. Ska jag mot förmodan få en prematur som har goda chanser att klara sig vill jag vara på hemmaplan.
Läs denna tråd om försäkringar, mm:
www.familjeliv.se/Forum-2-114/m8127723.html
Det finns en länk i den tråden till en annan tråd om en tjej som födde extremt tidigt när hon var på besök i Sverige från USA (kompisen skriver).
Antagligen händer det ingenting och ni får en jättetrevlig resa. Det kan du bara själv bestämma hur ni vill göra.
Hej,
Vi var på en långWE i Madrid när jag var i v. 32 och det gick hur bra som helst. Jag tecknade en extra reseförsäkring via www.nordreseskydd.se eftersom hemförsäkringen bara gäller tom v. 28.
Det kan vara bra att ha ett intyg om i vilken vecka nu är till flygbolaget. Stäm av med dem innan.
Ha en trevlig resa
Jag ska till Norge så det är en kort flygning. Har kollat med försäkring och flygbolag och det ska inte vara några problem. Men det finns ju alltid en risk...
Hej.Jag kommer att flyga inrikes i vecka 22. Själv hade jag nog avstått senare flygningar. Norge känns ju dock som det bästa om man måste utanför landet. Skulle man må väldigt konstigt precis innan är det ju bara att skita i att hoppa på planet.
jag flög till England i v.31 och det var inga problem
Reste med SAS och med dom får man flyga utan intyg tom 4 veckor innan förlossning, men jag tog med mig intyg för säkerhetsskull
tror int det är några problem när du bara ska till Norge.
Hos charterbolagen får man flyga fram till v. 36 har jag för mig? fast med läkarintyg efter 32 tror jag det var...