• Sportiz

Present till blivande doktor??? Hjälp!!!

Hej alla!
    Snälla hjälp mig med idéer till en present!
    Min pojkvän ska disputera nästa fredag ( Han blir doktor i infektionsbiologi) men vad tusan ska jag köpa honom?
    Han kommer få en klocka, en tavla och kanske en bak-maskin av släkt.
    Jag vill ge något speciellt men jag är inte gjord av pengar tyvärr så jag har nog bara råd att lägga ut runt 1000:-
    Snälla skriv förslag på saker ni kan komma på!!
    Vad skulle ni ger eran käraste om denne blev doktor?
    Han vill nog inte ha nå glas/skålar och jag vill inte ge nå elektronik tror jag iallfall.

Hjälp!!!
    Tacksam för alla förslag!!!

• Svar på tråden Present till blivande doktor??? Hjälp!!!
  • E l l a

Något smycke med ingravering, vet ej hur han klär sig till vardags och jobb men kanske en slipsnål, manschetknappar, ett etui för kort, finare penna, plånbok, väska...

• hjärnladyn

Kanske behöver han vila upp sig efter hårt arbete och mycket stress? Ta med honom på en avkopplande weekendresa någonstans med övernattning och god mat. Ge honom det i present nu och säg att det kommer ske om typ 2 mån (eller när du har sparat ihop tillräckligt med pengar.

• hjärnladyn

Alltså, det behöver inte vara långt bor, ett pensionat 10 mil hemifrån räcker! Bara där är lugn och ro!

• Maline

Jag kommer inte ihåg vad jag maken när han disputerade, från sina polare fick han ett flugfiskespö..*ler*
    Varför ger du inte din pojkvän en "upplevelse". Jag vet kompisar som har fått ett Fallskärmshopp, någon annan har fått en natt på ishotellet i Jukasjärvi osv.

• Sportiz

Tack för alla förslag!
    En upplevelse kanske vore något..
    Fler med förslag??

Svar på tråden Present till blivande doktor??? Hjälp!!!