• Svit

Syntes det på dig i vecka 8?

Jag är i vecka åtta och är enorm, känns det som. Magen putar jättemycket och alla kläder ät supertajta. Detta är första barnet. Jag var väl inte skelettsmal innan, hade lite extra hull på magen. Nu är magen som en ballong. Svullen. Tycker det känns jättepinsamt att vara såhär stor. Vi har inte ens berättat nyheten för folk än. Tänkte vänta till vecka 12 men det kommer inte att gå. Folk kommer svimma när de får reda på att det inte är dags förrän i december...

Hur stor var du i vecka 8 med första barnet? Vilken kroppstyp har du?

• Svar på tråden Syntes det på dig i vecka 8?
  • Hemma hos oss

OM det syntes! Kunde inte dölja det för någon. Är normalbyggd i vanliga fall, men varje gång jag blivit gravid (4 ggr) så har magen svällt upp direkt! Så där så att man ser allmänt fet ut...

• mette

Nej, syntes inte så tidigt! Kanske jag själv började se det runt vecka 20 ca.
    Men runt v 8 var jag svullen ett tag. Men det var tarmarna som svullnar pga hormoner och det går ner efter ett tag"

• marmelade

Nej, syntes nada och ingenting.

• Mia83

PÅ mig var det i v 8 som det inte längre gick att dölja graviditeten (andra graviditeten). Folk frågade när det var beräknat och trodde inte sina öron när jag sa att jag "bara" var i v 8. Många spekulerade i att det ju kunde vara tvillingar...
    Jag är lång och ganska smal.

• pemi

Min mage var ordenltigt svullen redan i v 8, men minskade lite igen. Är nu först den putar även då jag ligger ner och då är jag i v 16. Men jag fick köpa större byxor redan i v 8 pga svullen mage.

pemi

• veronicaermanbriks

nope, inte ett dugg.
    däremot så har magen skjutit iväg rejält nu senaste veckan (v.28)
    väntar andra barnet och hade förväntat mig att var megastor men icke då. var större med första...fast än är det tid kvar att bli riktigt rund *ler*

• camilla h

Jag är också i vecka 8 och har svullen mage. Jag hoppas som några skriver att det går ner lite ett tag. Är det pga svullna tarmar alltså..?

• ElinC

Hej!

Jag är i vecka tio och har haft problem med byxorna i flera veckor redan. Känns väldigt skumt. Har en ganska mjuk mage i vanliga fall men nu putar den ut ordentligt. Stenhård. Går med byxorna uppknäppta för jämnan.

• MARIA99

nej det syndes inte ens nu med 3:e barnet så tidigt. i v.10-11 började jag känna mej lite svullen om magen

Svar på tråden Syntes det på dig i vecka 8?