• pumpo

Vad har ni gravida för pålägg på mackan?

Jag undrar om det är nån som vet om d e ok att är kokt skinka ? Om isf skall den köpas direkt i charken då,för man fick väl inte äta vaccumförpackade pålägg va?

• Svar på tråden Vad har ni gravida för pålägg på mackan?
  • Emma N

mmmmmm mackor
    kokt skinka är ju just kokt. äter det varje dag!
    Äter även varmrökt skinka. Ang vakumförpackat har jag hört att det bara är i slutet av hållbarhetstiden som den KAN vara skadlig.

Vad äter jag på mackan (= min bästa grav.föda)?
    kokt skinka
    varmrökt skinka
    brännvinsost el annan vällagrad
    leverpastej
    philadelfiaost
    ägg
    kaviar
    skagenröra
    hallonsylt

• listo

Som gravid åt jag kokt och rökt skinka och även medwurst av olika slag. Det är okej att äta vacuumpackat om det är gott om tid kvar till bästföre-datum.

• Karpet

Jag äter oftast kokt skinka, gurka och tomat på mina mackor. Ibland ost osckså.

• Nilla65

Jag äter mycket sylta på mackan (mammas hemmagjorda sylta). Men annars äter jag ost, gurka, tomat och keso på mackan, helst knäckebröd

• Stumpan82

Nja det blir en del leverpastej och ost,marmelad och lite tomater och gurka på

• Smulan 79

Smör och ost ibland ägg och kaviar, ibland leverpastej och gurka. Men absolut inte sylt och marmelad. *gillar inte* Och skagen röra förståss

• Eja

äter samma pålägg som när jag inte är gravid

• Mathilda

Ofta leverpastej. Vet inte varför, men jag är extra sugen på det. Kanske pga mitt låga järnvärde.

• Wonka

kokt eller rökt skinka, prickig korv, ost, leverpastej med nått smaskigt på som paprika, gurka eller tomat, på rostad macka med ost på är det gott med marmelad :-P

• Mika86

Ja det är olika.
    Hushållsost/herrgårdsost, rökt skinka, prickig korv, salami

Svar på tråden Vad har ni gravida för pålägg på mackan?