Vad har ni gravida för pålägg på mackan?
Jag undrar om det är nån som vet om d e ok att är kokt skinka ? Om isf skall den köpas direkt i charken då,för man fick väl inte äta vaccumförpackade pålägg va?
Jag undrar om det är nån som vet om d e ok att är kokt skinka ? Om isf skall den köpas direkt i charken då,för man fick väl inte äta vaccumförpackade pålägg va?
mmmmmm mackor
kokt skinka är ju just kokt. äter det varje dag!
Äter även varmrökt skinka. Ang vakumförpackat har jag hört att det bara är i slutet av hållbarhetstiden som den KAN vara skadlig.
Vad äter jag på mackan (= min bästa grav.föda)?
kokt skinka
varmrökt skinka
brännvinsost el annan vällagrad
leverpastej
philadelfiaost
ägg
kaviar
skagenröra
hallonsylt
Som gravid åt jag kokt och rökt skinka och även medwurst av olika slag. Det är okej att äta vacuumpackat om det är gott om tid kvar till bästföre-datum.
Jag äter oftast kokt skinka, gurka och tomat på mina mackor. Ibland ost osckså.
Jag äter mycket sylta på mackan (mammas hemmagjorda sylta). Men annars äter jag ost, gurka, tomat och keso på mackan, helst knäckebröd
Nja det blir en del leverpastej och ost,marmelad och lite tomater och gurka på
Smör och ost ibland ägg och kaviar, ibland leverpastej och gurka. Men absolut inte sylt och marmelad. *gillar inte* Och skagen röra förståss
äter samma pålägg som när jag inte är gravid
Ofta leverpastej. Vet inte varför, men jag är extra sugen på det. Kanske pga mitt låga järnvärde.
kokt eller rökt skinka, prickig korv, ost, leverpastej med nått smaskigt på som paprika, gurka eller tomat, på rostad macka med ost på är det gott med marmelad :-P
Ja det är olika.
Hushållsost/herrgårdsost, rökt skinka, prickig korv, salami