• AnnCamilla

handdukar som inte suger åt sig vattnet Grrr!

Hej!!! finns det någon som har ett bra tips på vad man gör med handdukar som inte suger åt sig vattnet, köpte precis ett par nya och nu när man har duschat och ska torka sig blir man galen!!!!!!!!!!
    Hoppas på att det finns något bra man kan göra
    tack på förhand

• Svar på tråden handdukar som inte suger åt sig vattnet Grrr!
  • Akk76

tvätta dem utan att använda skäljmedel, då blir de lite hårdare, men de suger i alla fall åt sig vattnet

• Nyfiken gul

man ska alltid tvätta nya handdukar!!

Nya handdukar är impregnerade!

Tvätta dom helst ett par gånger innan användning. INGET sköljmedel! Torktumla helst...

• AnnCamilla

TUSEN Tack för tipsen, jag har tvättat dem två gånger men de är lika usla ändå, men jag ska testa utan skäöljmedel då!
    Tack

• kidA

man ska inte tvätta handdukar med sköljmedel. då suger de inte upp vattnet.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Syllen

Precis det sista man ska ha när man tvättar handdukar är sköljmedel.
    Speciellt nya.
    Tvätta 60 grader och torktumla brukar jag göra två tre ggr när jag köpt nya för att "slita" lite på dom direkt och få bort impregneringen.

Och kökshanddukar går inte att ha sköljmedel i ju funkar ju inte att torka med då ju. :)

• AnnCamilla

Okey..lite svårt bara för jag tvättar ju inte bara handudkar för sig utan med annat som ska tvättas i 60 grader som man vill ska lukta gott
    Men detta är faktiskt första gången jag råkar ut för nya handdukar som inte suger åt sig vattnet, alla andra jag köpt tidigare har varit superbra från första gången utan att de tvättats först....

• Akk76

Tvätta på 80 grader utan sköljmedel, så ska du se att de blir bra

Svar på tråden handdukar som inte suger åt sig vattnet Grrr!