• Snuttan06

Tröja o byxa..istoppat eller ?

Vanligtvis har jag en body som man knäpper i grenen och sen byxor över, men jag har en del vanliga tröjor också.
    Hur gör ni när ni har vanliga tröjor o byxor till era små..stoppar ni in tröjorna i byxorna ? åker inte tröjan upp då?
    Är rädd för att det ska bli knöligt och skava också...men samtidigt har jag flera fina tröjor jag vill använda.
    Och har ni liksom trosor över blöjorna då...
    äh...är ju skitsvårt ju. !

• Svar på tråden Tröja o byxa..istoppat eller ?
  • Emma79

Jag har tröjorna hängandes över byxorna, stoppar inte in tröjorna. Jag gör likadant som på mig själv stoppar aldrig i en tröja i byxorna.

• laven

Jag använder endast body med knäppning till byxor på småbarn (under ett eller så). Tröjor utan knäppning använder jag när de har hängslebyxor.

• Kirke

Skaffa några bodys i linnemodell att ha under tröjan så gör det inget att tröjan åker upp. Funkar bra för min del iaf.

• kixan

Oftast har jag tröjan utanpå byxorna på Freja, men när hon ska åka sjalen stoppar jag in tröjan, annars åker den upp. Trosor har hon på sig, men ingen blöja.

• fialisastina

Jag tyckte att tröja kändes fel att ha på sonen när han var riktigt liten. Det blev ju en kall glipa och vi bor i ett hus där det kan vara ganska dragigt på golvet. Så jag använde nästan uteslutande bodys under de första fem månaderna. Nu har jag börjat använda tröjor, dels har han så mycket underhudsfett nu (7mån) att han kan hålla värmen bra, dels så är det ju faktiskt varmare nu. Förut använde jag tröjor under hänglsebyxor.

• fiiia

jag stoppar alltid in t-shirts, långärm och kort...
    inte tjock tröjor såklart..

• anna28sthlm

Jag använder tröjhållare på min dotter. Fästes på baksidan och framsidan på tröjan och går under blöjan så att det blir som en body. (Svårt att förklara) Hur smidigt som helst och inga tröjor som åker upp i armhålorna!

• Snuttan06

Var får man tag på bodys i linnemodell och sånda där tröjhållare..? Låter ju himla smart båda delarna.

• anna28sthlm

Tröjhållare kan du beställa på onetex.se! Inte billiga kanske, men väl investerade pengar enligt mig själv!

Bodys i linnemodell tror jag de flesta klädaffärer har. Har iaf sett dessa på H&M, PoP och Kappahl här i Stockholm.

• Moomin

Kör oxå body i linnemodell under tröjan. Det funkar superbra. Har gjort det sen sonen var omkring halvåret och började krypa runt och ställde sig upp. Då tyckte jag att body plötsligt så lite fjantigt och spädbarnsaktigt ut

• Moomin

Har aldrig använt trosor ovanpå på blöjan förresten.

• Snuttan06

dom där tröjhållarna verkar ju vettig, men man ser lite dåligt på bilden...lite mer exakt är dom utformade ?

• anna28sthlm

Snuttan06: Kardborrband i grenen och mjuka fästen i mjuk gummi (?) på fram o baksidan. Både fästen och band är alltså mjuka och diskreta, och är inget som varken skaver eller förstör tröjan. Rekomenderas! Skrattande

Svar på tråden Tröja o byxa..istoppat eller ?