• Skarpa

Myror

Jahapp... altanen har blivit invaderad av små myror. Vad gör man åt det? Vet inte riktigt om de har ett bo på/i altanen, eller om de har det bredvid och kommer upp och solar lite. Det kryllar iaf rätt bra i ena altanhörnet!

• Svar på tråden Myror
  • Jennie Brunflo

Du måste hitta boet.

Sedan köper du myrmedel och gör som det står på burken.
    Gjorde det för två somrar sedan och de försvann på några timmar.

• Skarpa

Känns inte så roligt med myrmedel på altanen där både hund och katt springer för jämnan... men kanske får se till att hålla dem inne då, tills myrorna försvunnit...

Vilket myrmedel är bra, då?

• Jennie Brunflo

Jag var också mycket skeptisk....är hatisk mot alla såna där medel.....men jag stod inte ut.

Okej...har hämtat burken vi köpta....vänta ska skriva här vad som står på burken.

• Jennie Brunflo

Jag hällde som en hög/sträng kring "boet".

Det heter Myr Rent Myrmedel och är producerat av Bröderna Nelson. En "gul" hög burk....med en röd stuga på och bilder på myrer.

Användningsområde:
    effektiv mot myror, tvestjärtar, och andra krypande skadeinsekter utom- och inomhus.
    All annan användning är otillåten.

Bruksanvisning:
    Myror som söker sig in i byggnader:
    Pudra runt husgrunden ca 20cm bred sträng av MYR pudra speciellt noga i och kring sprickbildningar och rörgenomföringar.

Spridd förekomst:
    Pudra MYR på de platser och gånger som myrorna uppehåller sig på.

Riskupplysning:
    Irriterar ögonen och huden. Kan vara farligt vid inandning. Förvaras oåtkomligt för barn. Anävnd lämpliga skyddshandskar. Vid kontakt med ögonen, spola genast med mycket vatten och kontakta läkare. Vid kontaktmed huden tvätta genast med tvål och vatten.

• Skarpa

Vet du hur det påverkar växter? Verkar nämligen som att boet är alldeles vid min fina Klematis

Svar på tråden Myror