• Johanna27

Hemmagjort potatismos - recept?

Har någon ett gott och bra recept på hemmagjort potatismos??

• Svar på tråden Hemmagjort potatismos - recept?
  • pissypopi

behöver man nått recept??
    jag brukar då bara mosa kokt potatis och blanda det med mjölk... och sen krydda med de jag känner för...

• Nattsaga

Brukar mosa potatisen ,sen häller jag i mjölk,smör och kryddor, sen tar jag elvispen och vispar runt så blir det fluffigt,häller i mer mjölk och smör och kryddor till konsistensen och smaken blir bra Ett tips är pommes och moskrydda som finns i kryddhyllan, den är kanon att ha i.

• Pink Muffin

Recept?? Jag höftar vilt. Mosar med "stamp" (ja, men en sån där som man mosar med), har i mjölk och margarin. Sen kör jag med elvispen och har i mer mjölk om det behövs. Salt och vitpeppar! Muskot kan man ha i om man vill. Mumma!!

Om inte jag tänker på mig själv i första hand, vem f-n ska göra det då??
  • Pink Muffin

Nattsaga - Wow...

Om inte jag tänker på mig själv i första hand, vem f-n ska göra det då??
  • Nattsaga

Pinkie ja kommer inte heller på vad den där mosgrejjen heter ju ...

• tandrollet

mosa potatisen, jag brukar använda elvisp för att få det riktigt pösigt och gott. En klick (ganska stor) smör och sedan så mycket mjölk att mosen får den konsistens man vill ha.Vispa med elvispen så att ingridienserna blandas väl.
    Salt efter behag. Gott att klippa i lite färsk gräslök också.

• Tess76

Moskrydda måste ju jag prova. Jag brukar ha i aromat i mitt mos, gott!

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Mor till solsken

Mosar med stöt och har sedan i en rejäl klick smör/margarin, en skvätt mjölk och en eller ett par äggulor. Kryddar efter vad jag ska ha till. Lite vitlökssalt, persilja, finhackad rödlök, salt och vitpeppar. Så gott!!

Svar på tråden Hemmagjort potatismos - recept?