• Vitsippa

Regnhatt till bebis

Är det någon som vet om/var man kan köpa regnhattar till bebisar? Ibland när det ösregnar och man vill bära i sele/sjal så skulle det vara toppen med en regnhatt. Resten av bebisen går ju att täcka med min regnjacka, men huvudet bir ju vått med en vanlig mössa. Och det är inte alltid som den regnskyddade vagnen är så populär bara för att det regnar...

• Svar på tråden Regnhatt till bebis
  • Venus

Om du pratar om en Sydvest som fiskare brukar ha så brukar de gå att köpa i vanliga klädkedjor som säljer regnkläder till barn: HM, KappAhl och Lindex... Vet dock inte vilken storlek som är minst, men det är ju bara att fråga...

• Jennelii

Jag har några stycken, tror dom är köpta på...hmm...där det finns regnkläder och regnhanskar brukar det finnas såna oxå. Fast det kanske inte görs nu länge? På KappAhl har jag köpt en iaf vet jag men det var LÄNGESEN...

• Vitsippa

Jag har bara hittat stora ännu, typ för ettåringar, och min pojk är bara 4 mån än. Men det kanske finns om man letar vidare?

• LindaoEmil

kolla på coop eller någon annan stormarknad!

• Venus

Om inte annat så kan man väl fästa en bit tejp på insidan och "vika" den till rätt storlek???
    Annars så köpte jag en regnponcho till min dotter när hon var liten som hon fick ha när hon satt i selen, men jag vet inte vart man kan få tag på sånna idag för jag köpte min på "Hannas Villervalla" i Majorna/GBG...

• Vitsippa

En sån tur att jag är från Gbg! Jag ska kolla där! Annars var tejpknepet smart!

• Venus

Vitsippa =))
    Villervalla ligger numera vid Järntorget, om man går upp gatan upp vid Gillestugan så ligger den där, man kommrr dock inte in med barnvagn =))

• kixan

Läste att PoP har en regnkappa till hund, som borde funka lika bra som en regnponcho för ett buret barn. Kanske du skulle kika in där och se om du hittar nåt.
    PoP häruppe har den inte tyvärr, så jag har inte sett den på riktigt.

Svar på tråden Regnhatt till bebis