flytväst till spädbarn
Någon som vet var man kan få tag i en flytväst till barn mellan 5-10 kg??
Någon som vet var man kan få tag i en flytväst till barn mellan 5-10 kg??
Finns flytvästar från 7 kg har jag för mig.
Hade en sådan förra sommaren till min son.
Var ute på sjön med honom när han var 2 månader.
Man kan hyra på brandstationen, annars har nog Watski nere vid gästhamnen.
Här säljer vanliga kvarters- barnaffären flytvästar till bebisar, men barnkedjorna har ju alldeles säkert oxå...
Det finns en babyflytväst 5-15 kg från Helly Hansen, som vänder barnet på rygg.
Baltic har också flytvästar för spädisar upp till 15 kg. De är oftast lite billigare än Helly Hansen och har samma funktion, d v s vänder barnet rätt även med blöja.
Clas Ohlson!
Compass baby finns det en som heter som är 0-15kg. Den har vi haft till båda våra utan problem!
Oskar var bara halvåret när han började med sin, men vi har ärvt dom efter barn som var ännu yngre när dom bärjade med sina.
Clas Olsson har, vet ej modell. Mackar brukar ha... det är nog bara att kika runt.
Baltic har vi haft till våra barn. Den finns i stl 0-15 kg och var bäst i test i "Vi föräldrar" (tror jag det var)
Om ni köper flytväst så kolla att den verkligen vänder barnet när barnet har blöja på sig. Jag har hört att alla flytvästar inte gör det.
Vi fick testa på babysimmet (kunde beställa där) och de vände sig med blöja.
Biltema, helt ok! Och billig!
vi har en Baltic, använde den första gången när Isak var en månad. Finns i affärer som säljer marina saker, har även sett dem på Coop Forum, men tror inte att de misnta strl. fanns där.