• Evve

Det här med mössa??

hur noga är det med mössa på 15 månaders??? När det är varmt och riktigt bra väder.

Min tjej lyckas ta av sig ALLA mössor oavsett hur vi gör. Idag fick hon vara utan tillslut.....

• Svar på tråden Det här med mössa??
  • Lisapunktse

Jag har inte mössa på min son nu, han är strax 14 månader. Självklart om det regnar eller är mulet och inte jättevarmt men. Man kan ju inte klistra fast dom

• Triss i Damer

Jag skulle oxå vilja veta om det är så noga. Idag hade min lilla tjej ( 1år ) hatt på sig, men den hade hon ju bara av hela tiden. Ville verkligen inte ha den på huvudet.
    Men hur är det med kläder å så. Hur mkt har ni på dom små när det är så varmt ute som det var idag. Jag kan tycka att jag kanske har på lite väl mkt kläder. Blir så förvirrad :S

• Josse

När det gäller kläder så oavsett säsong kan man känna dem bak i ryggen om dom är för varma eller kalla, långt upp i åldrarna. Det finns något som säger att man ska klä sina barn som man klär sig själv utan att svettas eller frysa.

• Wonka

Min 17 månaders tycker också om att slita av sig mössor och dylikt. Enda sättet är att bara köpa mössor och hattar som man kan knyta under hakan. Sen får dom slita hur dom vill och mössan åker på sniskan, men så låter jag det vara för att hon inte ska bli kall om öronen.
    Min dotter har haft öroninflammation en gång i vintras och jag vill inte att hon ska få det igen, hon mådde ju så dåligt! Så jag tvingar henne att ha mössa för hennes skull. Nu när det börjat bli varmt så har jag självklart inte på henne en fleecemössa utan den där tunnare varianten typ toppluva, Hittade en Reima för 149:- På Guppi som hade bra snöre att knyta under hakan

Finns även solhattar mm som har snöre, annars är det bara att sy på ett litet sidenband eller nått sånt.

• Wonka

Även om det är varmt kan det ju blåsa och det är inte bra för dom små öronen.

• hidden angel

.. och nu när det börjar bli varmt e det ju inte bara öronen det handlar om heller. Har de lite hår på huvudet tex så är det lätt att bränna hjässan. En solhatt/keps skyddar ju öron och ansikte oxå. Så i den mån det går tycker jag nog man ska försöka ha något på deras huvud

• hidden angel

sene iofs min dotter lite äldre, blir 2 i juli. en hon vill absolut ha mössa. Som idag när dete så fint väder, o jag sätter på henne kepsen istället, då går hon direkt till sin låda, o säger "assa, assa" (mössa) o sliter av kepsen o drar fram en mössa istället Ordning o reda

• susieQ

min dotter har precis fyllt ett, och jag vill nog att hon har nåt på huvudet när hon är ute. för öronen när det är blåsigt och kallt, och som skydd för solen de dagar vi har turen att drabbas av den

• chrissy80

Idag har det varit ca: 20grader varmt här, så det var långärmad body och byxor, och barfota i gräset.Men måste köpa en solhatt så han inte får solsting.

• Eja74

Oscar han har en liten solhatt på sig..Han ser ut som en guldvaskare

Men han har så lite hår på huvudet och jag vill inte att han skall vara utan något där..Kommer att ha en solhatt eller kebba på sig på sommaren för att han inte skall bränna sin lilla huvud..Han är 16 månader.

• Madden

Inte utan mössa här inte.. Aldrig..

Mamma till Världens Bästa Liam
  • JennyL25

Såg många småtttingar idag på stan utan mössa?
    Kände mej dum som hade mössa på min bebis men jagtycker att de ska ha det, särskilt omde får lätt ont i öronen.

Kollade på LIndex och Hm idag, inget bra utbud av killmössor direkt, vill ha en mösa som går ner över öronen coh som man kan knyta under hakan för annars så slänger han av sig den

• Levani

JennyL25: Var på Cubus idag, där fanns gott om tunna bomullsmössor för små killar, MED band under hakan!
    Mina tjejer är 22 månader men jag är lika nojjig som ni! Ena tjejen har haft två öroninflammationer i vinter. Otroligt att de helt slutar med band under hakan så fort storlekarna inte är för spädbarn!? Mina flickor drar mössorna av varann om de inte gör det själva....
    Hittade idag tunna mössor på Cubus stl 52, med hakband, JIPPIE! Dessa skall vi använda ett tag framöver absolut, och de håller nog lite i höst också ;)

• Fru Mi

Lillen, 19mån, har en tunn bomullsmössa utan band. Så här efter vintern är det inga problem med att man har mössa ute, det ska man ha tycker han.-"össa, vrål, skonna". Jag köpte två häftiga kepsar som han kan ha i sommar. En med eldflames och en Sverigekeps.

• Evve

Skönt att läsa att det är fler än jag som inte har mössa på barnen. Ett tag har hon den men sedan åker den oavsett om det är knytet under hakan eller inte!

Tack för alla svar

• skotertjej

Jag är så rädd om de små öronen så stackars sonen 14 mån får ha mössa på sig ute nu åxå fast det var så varmt idag, men vi bor lite längre upp i Sverige och det finns snö kvar där det har varit snöhögar så det känns som om det är lite tidigt att vara utan mössa än tycker jag.
    Det drar ju faktiskt lite kallt när solen går i moln.
    Vi har nog mössa på ett tag till innan vi bytar till solhatt eller keps.

• Nimbuz

Min son hade ingen mössa idag när vi var ute.
    Han har jätte mycket hår som skyddar men det blåste lite så jag tänkte åka och köpa en tunnare mössa i morgon för han har haft 5 öroninflammationer på 6 månader så jag vill inte riskera nåt.
    Han är 17 månader

• Trossens mamma

hmmm Man får tänka på om de är soligt så kan en keps eller hätta va bra mot sol på hjässan. Lova har kepa just nu på dagarna å mössa på kvällen om hon är ute

*Stolt mamma och Ålänning*
Svar på tråden Det här med mössa??