• mussukka

Hur finklädda var ni på era barns dop?

En kompis till mig frågade hur man ska vara klädd när dom kommer på min dotter dop på söndag,jag sa att man brukar väl vara lite finklädd när man ska på dop..men inte överdrivet!Kompisen,som jag ska ha dubbeldopet med,sa att hon och hennes släkt brukar alltid vara väldigt finklädda,männen har kostym och tjejerna/kvinnorna klänning osv.Hur såg ni ut på era barns dop?

• Svar på tråden Hur finklädda var ni på era barns dop?
  • missteddy

nu har jag inte döpt min son än men jag kommer ha en kort klänning en såndära som bruka höra till en kavaj typ kostym klänning

• Lola Jämtland

Jag hade en blå mönstrad kjol o en ljusblå blus.

Den enda som hade kostym var min morbror men de är "finfolk" oxå.....

• Nyfiken gul

det är väl lite grann att man har "söndags-middags-kläder" på sig vid dop...

inte så uppklädd som till bröllop, men finare än krogen...

• Elinore

tycker väl (om vädret tillåter) att damerna ska ha kortare kjol (knä-längd) eller en klänning i samma längd, inga mörka kläder... herrarna ska ha ljus kavaj och lämpliga finbyxor.
    men, detta e bara mina åsikter och så som vi klär oss i vår familj

• Näckrosen

Jag tycker man ska vara finklädd. Maken, som aldrig har skjorta om inte jag tvingar honom, hade kostym-skjorta-slips. Själv hade jag tvådelad klänning.

• Nyfiken gul

ja och så tillägg...

ett dop är GLÄDJE!..... inga trista svarta klänningar eller vardagskläder...

det är roligt när ett barn döps!

• Madd1sh

Jag sade till mina gäster att ha lite finare kläder men att det inte behövde vara "finkläder". Själv hade jag en mörk "fin kjol", ett ljusblått linne med en svart bolero över och högklackat. Jag tycker att man kanske inte behöver komma som slit o släng men heller inte med världens "finkläder".

• Villavillerkulla

Jag kommer ha klänning, min sambo skjorta o slips ! Tänker inte begära att folk ska komma i kostym, tycker det är lite väl mycket..

Isak's mamma Cia
  • kate79

Min pojkvän hade kostym, jag hade ballongkjol och omlottblus och sonen hade slips och skjorta.

• Cecka

Jag hade linnebyxor med tillhörande linne och ovanpå en tunn stickad tröja. Kännde mig fin men ändå bekväm, ammade så det var skönt med tvådelat. Kläder som jag använder på "jämna födelsedagar typ" men inte finaste festerna (dem är ju inte så ofta men ändå).

Svar på tråden Hur finklädda var ni på era barns dop?