• Mittlillabarn

spray tan: att spraya själv

Är lite nyfiken på hur det fungerar med spray tan som man använder själv.

Blir det bra resultat när man sprayar själv?
    Vart köper man det, kosmetikaffärer?
    Vilket märke rekomenderar ni som gör det själv och vad kostar det?

• Svar på tråden spray tan: att spraya själv
  • Mittlillabarn

Vet inte hur den röda gubben med gapande mun dök upp i inlägget, ska inte va där iaf.....

• Paincake

Har själv inte gjort det och vet inte riktigt hur man ska gå till väga, men ett hett tips är väl (som alltid) att gå till en salong första gången.

Såg nämligen ett skräckexempel på ett hemmabygge av en solbränna idag. Färgen var...typ...pumpa. Snyggt? Näe.

• Mittlillabarn

Har prövat på salong, dusch. blev jättebra.
    men det är svindyrt...

• Grannen

Hej vännen!
    Ska göra det nästa torsdag fast på salong, halvkropp för 160 kr. Provar innan bröllopet, har inte testat hemma. Känns som att det är svårt att fa det jämt?

• Tre solstrålars mamma

Har just testat själv hemma. Maken sprayade på. Har tidigare testat en gång på salong å då blev det jätte bra men himla dyrt... 350 kr för helkropp och då höll det bara ca 5 dagar.
    Tror denna flaska kostade ca 200kr och räckte precis till hela kroppen å då är jag smal å medel lång. Har inte sett resultatet ännu så får väl skriva här i morgon å berätta hur det ser ut
    Märket jag köpte (det enda som fanns på vanlig buty shop eller vad det nu heter) Lancome Paris Flash bronzer airbrush.
    Tycker fortfarande det lite för dyrt men ville iaf testa för isf så är det ju iaf biligare de gånger man vill känna sig lite solbränd å fräsh

• Grannen

Bra. Då är du vår försökskanin! Återkom med svar!!! : )

• Mittlillabarn

Mumlin: det är nog bäst att gå till salong när det gäller bröllop....

• Grannen

Ja det håller jag med om! Ska ju prova nästa v. så att det verkligen blir bra på bröllopet! Vilken nyans tog du på salongsprayen? Fanns det 4 att välja mellan?

• Mittlillabarn

Fanns bara ett alt vid dusch, men det blev jättebra. Rekomenderar!

• Grannen

Hon ska handspruta, inte ställa mig i en dusch. Hur gjorde du?

• Tre solstrålars mamma

*skratt*... Näe det blev inte så super bra haha...
    Nämen det blev bra i ansiktet och armar å sudär men på fötterna å händerna å knäna och armbågarna ser det rent för jäkligt ut om man får säga så Mina händer blev väldigt fläckiga å det fastnade i alla väck...samma på de andra uppräknade delarna. Och det luktar verkligen illa om detta.....mår ju nästan illa av lukten
    Minns att det även luktade när varit på salongen men inte såå häär mycket...!
    Men okej... jag ble ju fint brun på kroppen för övrigt så några testomgångar sedan skulle man ju lärt sig tekniken vad gäller de utstickande delarna.... men för min del så hoppar jag detta nu och den dagen jag ska vara extra fin (bröllop lr dyl) så går jag till salong! Tycker nog jag passar bättre i "blek-face" iaf

Lycka till alla!!

• Poena

Jag har också haft Lancômes Airbrush Bronzer och jag gillade inte det. Höll nästan på att svimma av dofter när jag sprayade *urk* Resultatet blev inte bra (flammigt) färgen var dock fin så att får man till det blir det säkert snyggt. Jag sålde min flaska efter ett försök i af Tycker det är enklare med creme/gel eller mousse!

• elmah

jag har turbotan.se

sambon sprayar, annars skulle det se ut som f'n

var noga med att inte pilla på färgen några timmar efteråt. och duscha samma dag är ett måste!!
    färgen blir fin annrs

Svar på tråden spray tan: att spraya själv