• Yrslan

Medial utbildning/utveckling??

Mina svärföräldrar har sagt åt mig att jag måste gå kurser för att lära mig hantera och utveckla min mediala förmåga men jag har alltid varit skeptisk mot det. I kväll ringde svärmor igen och sa att nu hade det senaste mediumet de träffat sagt samma sak, de håller på med healing etc och har mycket kontakt med folk inom detta område. Varenda medium de träffat har sagt att jag är så medial,flera har velat träffa mig men jag har fortfarande svårt att ta det till mig. I ca 2års tid så har jag haft "kontakt" med personer från andra sidan mer eller mindre frivilligt Även djur och änglar...Jag har lärt mig "sätta på och stänga " av kanalen. det funkar för det mesta. Rädd har jag bara blivit vid två tillfällen... kan kommunicera men förstår inte alltid vad de vill. efter ett tag började jag se saker när jag tog i folk vilket jag inte tyckte var så kul, de senaste som hänt är att jag fått fram årtal på min mans och min egen livslängd Jag känner att jag inte vill se vissa saker så då tänkte jag att en kurs nog är på sin plats nu... så snälla någon om ni har några bra råd eller tips på en kurs eller dylikt som är bra och som inte ruinerar en så skulle jag bli sååå glad

• Svar på tråden Medial utbildning/utveckling??
  • Bzanna

Har oxå en del "känningar" och vill även lära mig utveckla detta, men vet inte riktigt hur!
    Men någon annan vet säkert...?

• Hella77

Yrslan:

Jag måste bara få ge dig ett tips efter att jag läst din berättelse...
    Det där med att du har fått fram årtal på er livslängd.... glöm det!
    När det gäller sådana saker så ska man alltid ta det med en nypa salt!
    Har man kontakt med "rätt" själ från andra sidan, alltså från den ljusa, andra sidan, så får man inte veta sådana saker.
    Det är säkerligen någon (från andra sidan) som tyckt att du är så pass mottaglig att det var kul att skrämmas lite.
    Så ta absolut inte åt dig av det!!!

Ett annat tips jag kan ge dig är att du ska känna själv om du verkligen vill utveckla din förmåga utan påtryckningar utifrån.
    Det ska kännas rätt för dig - annars blir inte din mediala utveckling bra!
    Så gå du på vad du vill så hittar du din egen väg i det här!

Ett billigt tips är att börja läsa om det mediala område du vill utveckla.
    Det finns många bra böcker att läsa och kostar inte multum!

Lycka till!

• Yrslan

Hella 77: Tack för dina rader. Självklart tar jag ALLT med en nypa salt som jag inte kan kolla upp om det stämmer Men det känns lite jobbigt när man inte kan kontrollera vad som "kommer in". Anledningen till att jag vill gå en kurs är att lära mig styra och hantera detta ännu bättre är helt och hållet för min egen skull. Jag vill inte utveckla någon ytterligare förmåga det räcker bra som det är Jag vet att det finns en uppsjö av böcker men vilka är bra? Ge gärna tips Jag vet också att det finns en mängd kurser men eftersom det alltid finns folk som vill profitera på andra så känns det bra att veta om folk har någon de kan rekommendera...

• Hella77
    Yrslan:

Känner du möjligtvis nån som är medial redan?
    Det är nämligen jättebra att kunna prata med andra människor som vet hur man gör och vad de själva varit med om.
    Det är nog den bästa kursen
    Och så slipper du råka ut för kvacksalvare!
  • Yrslan

Hella 77: Ja, min svärmor är medial medan min svärfar pendlar och healar. De har i sin tur kontakt med flera medium som bett dem tala med mig om att jag ska gå kurser då jag har större förmåga än jag vet om enligt dem. Dock är det ingen av dem som håller i kurser och jag bor 30mil från svärmor,pluggar och har familj så jag kommer ju aldrig iväg. Min dotters pojkvän har en släkting som har kontakt med en andlig ledare så hon skriver ned vad han berättar.Kanske jag ska ta och prata med henne???
    Flera av de som min svärmor har kontakt mad vill att jag ska träffa dem men jag tycker det känns konstigt.... Är du medial och hur är det för dig? Uppskattar dina råd

• Hella77

Yrslan:

Har mailat dig istället Glad

Svar på tråden Medial utbildning/utveckling??