• Qubilini

Vad har ni för fiffiga knep för att barnsäkra hemmet?

Vår son ställer sig upp själv nu och det känns livsfarligt hemma! Vi har kantskydd på vardagsrumsbordet och sängen (jättevassa kanter) men resten av bordet då? Finns det något man kan köpa som skyddar sidorna på bord, säng, skrivbord osv? Nu känns även spjälsängen hård och farlig när han ställer sig upp i tid och otid utan att kunna hålla balansen. Vad finns det för hjälpmedel/huskurer?

• Svar på tråden Vad har ni för fiffiga knep för att barnsäkra hemmet?
  • Greenmonster

Bästa köp någonsin. Skyddar min bebis OCH huset. babycage.net/press.php

If we don't go crazy once in a while, we'll all go crazy. - Hawkeye
  • Jennyrockar

Den där buren ser ju helt galen ut....menar dom allvar med den? Måste vara ett skämt....

• Greenmonster

Jenny: klart det e ett skämt!

• jennypennypannkaka

Skohornet är perfekt till att blockera lådor med!

• Pimkies

fick ett tips om dörrklämningsskydd!

Man viker en handduk och hänger uppepå dörren då går inet dörren igen helt och barnet klämmer sig inte!

jaghar faktiskt inte "säkrat" lägenheten alls, kanske låter livsfarligt men han är inte på kontakter annars har vi inget farigt som han kommer åt!
    Iof lådorna i köket har jag fått blockera! annars inget...

• Greenmonster

Enda jag har gjort är flyttat lite på farliga grejor och småsaker som kan stoppas in i munnen. Och så har jag ett par grindar. Jag anpassar huset lite till åldern. Jag märker att jag flyttar saker upp lite högre varje kvartal typ! Alla nedersta slåpen i huset är fyllt med bara saker han får leka med som typ plastburkar och bestick.

Svar på tråden Vad har ni för fiffiga knep för att barnsäkra hemmet?