• Emma1981

känningar innan förlossning??

Jag undrar av er som fött om ni hadde några känningar innan värkarna,vattenavgången eller slemproppen gick. Nån föraning alltså?

• Svar på tråden känningar innan förlossning??
  • anja1661

jag hade en lätt havandeskapsförgiftning och var därför tvungen att gå på täta kontroller innan bf. den 8:e aug var ju på sjukhuset på spec mvc och då gjorde dem en hinnsvepning och efter den på kvällen så hade jag lite förvärkar...(fattade inte det då) och den 10:e kom hon ut...kl 12.47

• Emma1981

vad är en hinnsvepning?

• Sandris82

Hej!

Under min graviditet hade jag massor av onda sammandragningar och problem med tidiga värkar osv. Men samma dag som vi fick åka in så kände jag inget alls. Men slemmisen hade trillat ut på morgonen. Men kl 19 fick jag lite ont, började blöda kl 20 och var på BB kl 21,15 ( en bit att åka, ligger i en annan stad). Lillan är född 03,24 på morgonen.

Lycka till!

• Emma1981

Sandris82: Tack, det börjar ju närma sig så sakta. Lycka till på dig med

• LinnSann

Jag hade lite som mensvärk på morgonen och en liten blödning sen föddes vår dotter nästa natt. Innan dess hade jag inte känt av några direkta värkar eller så.

• Emma1981

sanna 2004: jag har känt av lite mensverks liknande smärta till och från. det kanske är vad dom kallar förverkar. svårt att veta när man inte varit gravid innan.

• Väduren06

Jag hade mensvärk med sd i en o en halv vecka innan det var dags.. de två dagarna innan hade ja dessutom ryggvärk..

• MARIA99

Nej hade inga förkänningar alls inför nån av mina 2 förlossningar faktikst.Med första tjejen gick vattnet på morgonen bara plötsligt & med andra tjejen satte det i gång med värkar.

• Snäckan05

Jag hade inga förkänningar heller. Mitt vatten gick på lunchen på jobb. Dottern kom 10 dagar före bf och eftersom jag räknat med att gå över tiden och inte kännt något innan blev det en riktig överaskning!

• Snussi

Jag var hemma hos min mans farfar dagen innan vattnet gick... Helt plötsligt fick jag lite ont i magen och underlivet... Jag sa inget till min man för jag hade pratat så mycket omd et tidigare och inget hade hänt, och så var det ju inte riktigt dags ännu... Men sen kl 05:45 dagen efter så gick vattnet! Min man sov dessutom VÄLDIGT dåligt den natten utan att han visste riktigt varför...

• Snussi

Jag var hemma hos min mans farfar dagen innan vattnet gick... Helt plötsligt fick jag lite ont i magen och underlivet... Jag sa inget till min man för jag hade pratat så mycket omd et tidigare och inget hade hänt, och så var det ju inte riktigt dags ännu... Men sen kl 05:45 dagen efter så gick vattnet! Min man sov dessutom VÄLDIGT dåligt den natten utan att han visste riktigt varför...

• Ung kvinna

jag hade småilningar och 2 dar innan fick jag tjocka flytningar.
    Mitt barns farfars fru sa att hon SÅG på mig dagen innan att jag skulle föda! skrämmande..

• medistra

halva graviditeten var jag sjukskriven pga av hotande förtidsbörd och prematura förvärkar, hade MASSOR av onda förvärkar varje dag från v.25

men just den dagen då det hela skulle starta hade jag inte känt NÅGONTING i princip, kanske bara 3-4 sammandragningar på HELA dagen, vilket var extremt lite för att vara mig, jag kände mig också ovanligt trött

vid 20.30 på kvällen gick vattnet, allt på en gång och en timma efter det ungefär kom värkarna igång, 5 minuter emellan på en gång

8 timmar efter det var Lukas ute

förlossningsberättelse finns i min blogg

Svar på tråden känningar innan förlossning??