vad göra med fetaost??
Jag har 1 kg fetaost i kylen som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av.
Några tips??
(får inte innehålla kött, fisk eller nötter)
Jag har 1 kg fetaost i kylen som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av.
Några tips??
(får inte innehålla kött, fisk eller nötter)
Smula, blanda med turkisk youghurt och servera till ugnsbakade örtkryddade grönsaker och rotfrukter. *mums*
Tärnad i pastasallad är också gott!
Smula ihop med créme fraishe och fyll kött med. Grilla i ugnen SÅ GOTT!!!
Paj med fetaost och spenat
Sallad
Fetaostkräm till annan rätt (blanda med creme fraiche och kryddor)
ha det i grekisk sallad
eller på mackan med lite grönt!
gör en vanlig dressing och lägg till feta ost =)
Grilla! Lägg in tomat, en stooor bit fetaost, lite purjo och svarpeppar i ett foliepaket. Huuuur gott som helst!
Jag gjorde en paj med fetaost och färska tomater härom dagen, det blev jättegott!
Går ju att kombinera med soltorkade tomater också, eller oliver, eller varför inte broccoli?
Om kyckling går bra så har jag ett KANONrecept!!
Stek några fileer nästan färdiga. Krydda med det du vill, salt, peppar, paprika, chilipulver osv. Ganska rejält kryddade.
Lägg dem i en ugnsfast form. Häll över en 3:a grädde alt magrare alternativ, späd med mjölk om du tycker att det ser ut att bli lite sås, strö ev på lite mer kryddor så såsen också får lie smak. Skiva tomater och lägg över och strö över tärnad feta.
In i ugnen på ca 200 grader. Sänk eller höj efter behov, huvudsaken är att det börjar koka efter en stund. Behöver/ska inte få färg.
Samtidigt som du stoppar in i ugnen så sääter du på pastavattnet. Koka bandpasta. Kycklingen och pastan bör vara klar samtidigt!
Sallad till! NJUUUUUT!!!!!
här har du världens godaste kyckling::
ta kycklingfileer, skär ett hål i mitten sidleds o lägg in en tesked pesto, salta o peppra o lägg ner i en form,
droppa ett par (5-6) teskedar pesto över o i hela formen
strö ett lager med fetaost över och ett ganska tjockt lager med creame freache över det...
körs i ungen 40 minuter ungefär och serveras med ris!
suuuupergooott alla är som tokiga i de =) !!
Paincake: Ska tomaten vara hel?? Hur stor fetaostbit? passar det till kött??
Lägg fetaosten i en form, häll på lite olivolja och lägg på paprikaringar och tomatskivor. Så har man den inne i ugnen i typ 15 minter eller nåt. Var gott enligt min sambo, själv äter jag det inte.
Går ju att göra pizza och ha det på med. Typ en grekisk pizza!