• Vanillabebis

Hjälp- Peugeot 306 kombi??

Hej... min pojkvän och jag funderar på att köpa en Peugeot 306 Kombi... vi är intresserade av att höra vad ni som ägt/äger en eller på annat sätt känner till peugeot:n tyckte/tycker om den, dels allmänt (skön att köra, smidighet, reparationer o dyl.) men även som familjebil (utrymme, bilbarnstolsutrymme)... vi hoppas på er hjälp för att kunna besluta oss... Kram Sara & Jonny

• Svar på tråden Hjälp- Peugeot 306 kombi??
  • Emma1981

Jag har en peugeot 206 som jag inte är nöjd med. Nu var det ju inte den du fråga om men jag vill ändå säga min mening
    Jag köpte min bil helt ny en -04
    Först var det problem med spolaren som inte spolade upp på rutan, det var väl ok det gick ju på ny bils garantin. Sen lossade listen som sitter på övansidan på framrutan, det ordnade dom också. Men så förra månaden typ en månad efter nybilsgarantin gick ut så skull jag köra ut på motorvägen, det rök som aldrig förr ur avgas röret och bilen gick inte att gasa upp. Det var bara att ringa bärgare och köra till peugeot. Där konstaterade dom att det var toplocket som hadde pajat. Dom skulle ringa och beställa ett nytt och det finns ej att få tag på då dom är helt slut. För produktion sa dom. gravid i åttonde månaden utan bil, inte så kul. Ingen lånebil fick jag. Bärgningen fick jag stå för själv. Men toplocket skulle visst gå på motorgarantin efter som det skall hålla minst 15000mil min har gått 3000mil.
    Sen efter 2veckor ringer dom och säger att det helt plötsligt inte är toplocket utan det har kommit vatten i luftfiltret. så dom byter det på en halvtimme och så får jag hämta bilen. Jag får själv stå för bytet av filtret som kostar 160:- men räkningen gick på 1200:- för de/mont av filter plus felsökning på 600:-
    Då har bilen ståt på verkstad 14 dagar i onödan.
    Aldrig mer peugeot för min del. Dessutom har listen på framrutan släppt igen men jag vill aldrig mer se dom människorna på den verkstaden igen så jag skiter i det

• valkyrian

Jag är ingen pappa men vilken uuuunderbar bil, rymlig, vagen går inte utan problem plus packning, Snörerna säcker sunt bilbarnstolen utan problem, 5 personer åker bekvämt i den...

Älskar den bilen

• Vanillabebis

*puffar för fler svar*

• lia76

Vi har en peugeot 307 årsmodell 2003 (kombi). Vi är nöjd med den och kommer att få tillökning i september.
    Tycker den verkar stor och rymlig, men den vi hade innan (renault laguna kombi) var större invändigt...
    Peugeoten är mer bred och hög... Lagunan var mer lång hehe

Men en barnvagn och så är nog inga problem att få rum med

Den är helt underbar att köra och vi har inte behövt reparerar den så mycket förutom att vi fick byta avgassystem när vi köpt den plus köpa nya sommardäck

Vad gällar 306'an så vet jag inte riktigt skillnaden på dem...

Lycka till med bilköpet!

• Cybele

Rent allmänt har jag varit väldigt nöjd med vår Peugeot 206, årsmodell 2004, men det var i princip omöjligt att hitta en bra barnbilstol (1-4 år) för baksätet när min syster och systerdotter kom på besök, så det kan var värt att kolla upp hur det fungerar på 306an! Lycka till!

• Jezpez

Vi har Peugeot 406 -03 som vi är väldigt nöjda med. Eller rättare sagt jag är väldigt nöjd med den...Nu vill min sambo byta till sig till en nyare modell.
    Innan vi köpte 406 så var vi inne på att köpa en 306 men tyckte den var för liten. Men det är ju hur man tycker från person till person. Funderar ni på annan bil. så är våran till salu. :D

• sosing

hejhej!

jag är ingen pappa. vi har en 306 och den är vi hel nöjda med. får in vagnen i bagaget och utrymmet i övriga bilen är toppen. Är en stor bil i ett litet format.

Hade en 206:a innan och det som måste bytas efter några år är ofta avgassystemet eller lagas då det rostat sönder. Men det är inte hemskt dyrt.

• sosing

Måste även påpeka hur bra det är att man kan stänga av airbagen i framsätet på bilden lätt och smidigt.

• sweetsandra

Vi har en Peugeot 605 och har även haft en 505. Många i min släkt har Peugeot inkl. min pappa som har haft flertalet olika modeller och sällan något problem med dem. Jag vet inget om just 306 men ville bara säga att jag och min familj har fått uppfattningen om att Peugeot är väldigt bra bilar!

• Bubblie

Vi har också en 306:a och e jättenöjda. Den är rymlig och bra.

Sosing: Vi har läst att det inte är helt säkert att stänga av airbagen med nyckeln, utan man måste kopla ur den på verkstaden för att den säkert inte ska lösa ut.

Svar på tråden Hjälp- Peugeot 306 kombi??