Är kokosmjölk ok vid mjölkproteinallergi??
Nån som vet? Snabbt svar hade varit oerhört tacksamt!!
Nån som vet? Snabbt svar hade varit oerhört tacksamt!!
cocosnöten är ju en frukt. Är jui nget som kommer från nån ko, om det är det man är allergisk mot.
Kokosmjölk är helt ok om man är mjölkproteinallergiker!
Tack så mycket! Thaigrytan står nu o puttrar på spisen!
Smarrigt!
havremjölk och sojamjölk är jätte bra
någon som vet om mossarella ost innehåller laktos???
Mozarella på buffelmjölk ("äkta mozarella") går jättebra. En del är dock gjorda på komjölk, så man får kolla noga på förpackningen.
ja min tjej som är laktosintolerant klarar av kokosmjölken :-P dte är ju som sagt bara kokos och vatten
Ni måste med mig skämta aprilo...tror ni i så fall att kor lägger kokosnötter som höns lägger ägg eller tror ni att man styckar fram kokosnöten ur kons inre efter slakt?
*allvarligt intresserad av hur man kan komma på att ställa frågan*
Bimsan: Det är väl ordet "mjölk" som vilseleder.
Bimsan: otroligt elakt skrivet.. båda mina barn är mjölkallergiska och självklart vill man veta säkert ifall det är okej att ge en slags mjölk eller en annan. Det är ingen dum fråga överhuvudtaget anser jag!!
jag kan förstå att man vill fårga som sgat dte är rätt vilseledande namn ^^
Om båda dina barn är mjölkproteinallergiska så borde du som förälder väl redan veta sånt här efter att ha fått relevant information av läkare och BVC, hoppas man?
Okunnighet på den nivån gör mig rätt förvånad men jag hoppas och tror klart att du lär dig förklara saken rätt, så att inte dina barn råkar illa ut pga att andra människor i deras omgivning är okunniga.
Av erfarenhet vet jag att det inte är lätt att få ens utbildade kockar på dyra restauranger att begripa vilka produkter som är okej om man är laktosintolerant respektive mjölkproteinallergiker, så visst finns det frågor att ställa, men jag har bara aldrig hört nån som har kopplat ihop kokosnötter och kor förut...
Det är väl inte säkert att hennes barn har fått konstaterat det av en läkare, utan att de har kommit fram till det själva...? Eller om man är stressad och lagar mat och kommer på sig själv med att undra en sak...Utan att kanske reflektera mer över dte än att slänga in en fråga här på FL
Bimsan har stött på flera trådar nu där du är förvånnad av människors "okunskap"...kan man inte bara konstatera att alla vet inte allt...?
Tror ingen mår bättre av att du kommenterar det med att "ja men det trodde jag alla visste". Men det är bara min åsikt!
Men om man har frågor så finns det ett jätteenkelt sätt att ta reda på nästan vad som helst. Ni tror väl inte att jag vet allt "ur huvet" som jag svarar folk på?
www.google.com
är det enda man behöver.
Hittar jag inte svaret med hjälp av ett par sökningar där, DÅ kan det vara dags att ställa frågan i en tråd.
alla kan få hjärnsläpp och bli förvirrade av "mjölk"-ordet..
men detta är ju ett frågeforum, har man en specefik fårga som lättast kan fås genom människor i samma/liknande situationer varöf rinte fårga här? Håller med om att google är underbart men ändå
Bimsan: ko-kosnöts-mjölk.
Bimsan: Har du inget bättre för dig på dagarna än att leta upp i ditt tycke "dumma frågor" här på FL och sedan idiotförklara personer du inte känner och ännu mindre vet något om?!?!
Tack alla ni andra för medhåll, jag tycker vanligtvis FL är ett toppenforum, det här är min första negativa erfarenhet kopplad till siten.