Kungsängen?
Hej!
Jag och sambon har börjat leta hus och är just nu inne på Kungsängen (Upplands Bro). Känner ingen som bor där och skulle gärna vilja veta lite mer om området innan vi bestämmer oss. Hur är det att bo i Kungsängen - någon som vet?
Hej!
Jag och sambon har börjat leta hus och är just nu inne på Kungsängen (Upplands Bro). Känner ingen som bor där och skulle gärna vilja veta lite mer om området innan vi bestämmer oss. Hur är det att bo i Kungsängen - någon som vet?
Bor inte där än men ska flytta dit i sommar. HSB bygger villor i ett nytt område som heter Norrboda. Tror att det blir jättebra.
Vi funderar också på Kungsängen. Ligger högst i en budgivning just nu
Verkar så mysigt med sjöar och skog! Och inte så långt från Sthlm.
Tack för alla svar!
Vi flyttar till Lillsjön, Kungsängen i början av juli! Det blev klart för några dagar sen och känns kanonbra! Vi har varit i området en del och tittat och det verkar mysigt. Vi har inga barn än, men förhoppningsvis om ca ett år och det är nära både till skola och dagis. Det känns verkligen som på landet, fast ändå så nära till stan. Längtar tills vi ska flytta in! :)
Först ska vi bara sälja vår lägenhet i Solna, men jag hoppas att det går snabbt. Visning nu på söndag, så förhoppningsvis är det klart i slutet av nästa vecka.
Hur gick det för er Chili, vann ni budgivningen?
Härligt, PyretS!
Japp, vi vann budgivningen och ska skriva kontrakt imorgon om det inte händer något oförutsett! Känns himla spännande!
Lustigt förresten, det vi vill ha ligger också nära Lillsjön och vi håller på att sälja vår lägenhet i Solna. Är vi samma person?
Grattis, vad kul!
Är det i parhusen eller i någon av villorna ni ska bo?
För oss blev det ett parhus. Egentligen var jag inte alls inne på att bo så, utan jag ville hellre ha en fristående villa, men det såg fint och mysigt ut även kring parhusen, så det blev ett sånt. När flyttar ni in?
Ja, visst är det lustigt, såg att ni också bor i Solna! :)
Vart bor ni? Vi bor i utkanten av Huvudsta, väldigt nära Sundbyberg. Är jättenervös inför vår försäljning, jag hoppas verkligen att vi inte förlorar pengar, nu när man verkligen behöver dem!
Ingetdera, "lägenhet med radhuskänsla" som det så vackert heter, en 4:a i två plan med två uteplatser och balkong.
Nu bor vi i Skytteholm. Har ni en bra mäklare? Det låter på vår mäklare som att vi kan få ca 400.000 mer för vår tvåa än vi gav för snart tre år sen, det skulle vara fantastiskt. Men lite nervöst är det ändå.
Men då måste det vara samma typ av "hus" som vi köpt!!
Bostadsrättsparhus på 101 kvm i två plan (4:a), eller hur? Vi har ingen balkong, men en uteplats och en liten tomt.
Jag har sett att det har varit många hus till salu i området senaste tiden och fick höra av mäklaren där att det främst är yngre som precis fått barn eller har det på gång som flyttar dit, låter bra tycker jag.
Ja, jag tycker att mäklaren känns bra, men vi får väl se efter visningarna nu. Vi har en 3:a som vi köpte för ett år sen. Mäklaren tror att vi kan få ca 300.000 mer för den idag. Den var väldigt fräsch när vi flyttade in, men vi har gjort en del själva också och det vill man ju gärna ska löna sig. Längtar tills söndag då det äntligen drar igång och hoppas att det går snabbt!
Usch, känner mig lite nojig att avslöja för mycket innan allt är klart, men nej, det här är inget parhus. 99 kvm.
Men jag tror jag vet vad ni köpt, byggt -91, ganska hög avgift? Verkar jättemysigt!
Jag återkommer gärna till den här tråden när allt är klart!
YES, då var det skrivet och jag kan också titulera mig blivande Kungsängenbo!
Vår lägenhet ligger alltså också nära Lillsjön fast högre upp, en massa mineralnamn är det på de gatorna. Men vi åkte förbi "ert" område idag också, fint! Fast måste ändå fundera på varför priserna på de husen inte är högre. Blev det budgivning? Får jag fråga vad ni gav? Är det mycket som kommer till den redan ganska höga avgiften?
Hursomhelst, stort lycka till med visningen på söndag!
GRATTIS, vad kul! Skönt att ha det påskrivet, mean är alltid lite nervös inna det är gjort.
Tror att jag vet ungefär vart ert område ligger. Ja, jag är också förvånad över att det inte kostar mer i vårt område. Jag var lite misstänksam till det först och trodde att det kanske var ett dåligt område. Men efter att ha pratat med mäklare och gått runt bland husen några gånger och tittat så kändes det bra. Jag antar att de höga avgifterna drar ner priserna en del. Enligt mäklaren så var vårt hus ett av de dyraste som sålts i området och det slutade efter budgivningen på 600.000, vilket vi ändå tyckte kändes "billigt". Men visst, med avgiften så blir det ju en del ändå. De räknade med en driftskostnad på ca 1200.
Visningen idag kändes lite sådär. Mäklaren sa att det hade varit 10 st som skrivit upp sig, jag tycker att det låter lite, men jag har ingen aning om vad det brukar vara i Solna. Imorgon är det omvisning, så jag hoppas vi får ytterligare några spekulanter då. Hur går det föresten för er med försäljningen?
Tack! Ja, inget är ju klart förrän det finns på papper. Jag har faktiskt förlorat en lägenhet i sista stund en gång, var på väg att köpa en lägenhet i Hägersten för några år sen. Vi trodde budgivningen var avslutad, men några timmar innan vi skulle skriva kontrakt kom det in en ny spekulant och knäckte oss med sitt bud. Så det fanns i bakhuvudet den här gången.
Skönt att vi är nöjda båda två, jag tror verkligen Lillsjön blir helmysigt. Lugnt och barnvänligt. Vi flyttar 1/9 ev. lite tidigare beroende på hur vår försäljning går. Säljarna är oerhört flexibla.
Nej, jag vet inte heller hur många som kommer på visningarna, men jag tycker inte 10 uppskrivna verkar så dåligt. Det räcker ju med 3-4 st som verkligen vill ha den för att det ska bli en bra budgivning eller hur?
Vår lägenhet kommer upp på nätet om ett par dar, visning om knappt 2 veckor. Mycket att städa och plocka undan innan dess, vi har så mycket småprylar framme.
Jag har faktiskt också gjort så när vi köpte vår nuvarande lägenhet, kommit in i budgivningen i sista stund alltså.
Jag fick syn på lägenheten på Hemnet, men det stod inget om visning så jag ringde mäklaren som berättade att ett par skulle skriva under för den om några timmar. Jag frågade om jag fick komma och titta och 1 h innan hon skulle träffa dem såg jag lägenheten och bjöd över. Därefter la de sig.
Tyckte synd om dem och hade verkligen inte velat vara i deras situation, men så kan man ju inte tänka heller. Så precis som du så hade jag det i huvudet innan vi skrev under för huset nu.
Omvisning här om 40 minuter. Budgivningen har gått upp 300.000 nu, hoppas att det piper i mobilen snart igen...:/ Det är nervöst, men spännande!
OK, det är nog vanligt att det går till så. Fast jag tycker inte det är rätt. Jag blev ruskigt besviken och tyckte nog att vi hade ett muntligt avtal när vi tog första bästa tid för kontraktskrivning. Men så här i efterhand är jag jätteglad att vi hamnade i Solna. Har trivts jättebra här med alla grönområden, promenadstråket vid Huvudsta strand och Solna centrum så nära. Lite synd att lämna på ett sätt. Vad tycker du?
Kul att det går så bra med budgivningen!
Hej! Har haft fullt upp med budgivning, försäljning och planering här senaste veckan, men nu är lägenheten såld iallafall! Det blev klart i onsdags så det gick väldigt snabbt. Det dumma var att jag var ute och reste genom jobbet och inte kunde skriva under papperna förens i slutet av veckan, men nu är det helt klart iallafall. Den såldes för strax över 2 milj. Kändes lite orättvist när mäklaren berättade att samma lägenhet fast i Råsunda säkert skulle ha gått för en halv miljon mer. Men vi är jättenöjda ändå, tjänade några hundra tusen - som verkligen är välbehövliga nu inför flytten!
Jo, jag har också trivts bra här i Solna. Huvudsta strand är mysigt, jag brukar gå eller cykla den vägen hem från jobbet i stan. Solna ligger väldigt bra till kommunikationsmässigt, samtidigt som man har nära till natur och olika centrum. Dessutom har jag haft ganska nära (för att vara Sthlm) till jobbet så visst blir det lite tråkigt att åka nästan en timme enkel resa nu. Ska nog försöka söka mig vidare om ett tag och då till något som ligger närmare. Min sambo får iallafall väldigt nära till sitt jobb. Hur har ni det med det?
Hur har det gått för er med försäljningen föresten? Är visning på gång?
Hej igen, trevligt med lite fart på kungsängentråden igen! Vad kul att försäljningen gick så bra, 2 milj är inte illa!
Det går treorna ungefär för i vårt hus också. Råsunda är ju mer attraktivt.
Både jag och maken jobbar på "rätt" sida stan, så det kommer inte bli så mycket längre till jobbet. 15 minuter med bil, längre kommunalt, för då blir det både tåg och buss. En timme enkel resa är långt, hoppas du hittar något närmare.
Vi har visning på söndag. Tar väl en sväng till Kungsängen under den tiden. Var där i helgen och picknickade vid Lillsjön, mysigt!
Vad mysigt med picknick! När vi var där sist gick vi en promenad längst halva sjön, mellan badstranden och "vårt" område och det var verkligen fint, härligt med klippor som man kan ligga och sola på i sommar! :)
Det var föresten ett fint elspår där så jag ska försöka tvinga mig ut och springa lite tänkte jag. Har precis upptäckt att det inte finns något gym i närheten (närmaste är Bro och det är ju ännu längre bort från stan sett) och det känns lite trist. Har alltid tyckt om att träna och vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu. Konditionen ska väl kunna fixas, värre med styrketräningen. Men det får nog bli ett senare problem, de närmaste månaderna efter att vi flyttat in kommer ju att bli fullt upp ändå.
Vad iväg och pratade kök med en leverantör igår och fick reda på att vi kan få köket tidigast i sep/okt. Jag som har så lite tålamod och vill ha allt på en gång! :)
Hur kommer ni göra, ska ni renovera eller är det bra som det är?
Ja, elljusspår är ju toppen! Ska också försöka komma ut och springa. Gillar det, egentligen..., fast har haft lite svårt att komma igång efter jag fick barn. Men maken springer ofta. Annars kommer jag nog att träna direkt efter jobbet. Så är det gjort innan man kommer hem. Du hittar säkert någon smart lösning.
Vet inte riktigt hur mycket renovering det ska bli. Vi är inte så händiga, tyvärr. Men nya tapeter i flera rum blir det och eventuellt nytt golv i ett par rum. Skulle också vilja fräscha upp badrummen. Men ingenting är akut. Ska ni göra allt själva?
Jag tror att vi kommer att göra en hel del själva, vi har gjort det i två tidigare omgångar så vi ska väl fixa det nu också. Vi ska måla i de flesta rummen, kakla om i ett badrum, i "tvättstugan" och ovanför diskbänken. Sen har vi tänkt att byta ut alla vitvaror, köksluckor och diskbänk. Kaklingen i tvättrum och badrum tänker vi anlita någon för, det känns säkrast så. Förhoppningsvis kan man även baka in kaklingen i köket billigt. Skåpluckorna ska vi också ta hjälp med, känns som det lätt kan bli fel där. Ska för övrigt fortsätta vår jakt på de perfekta köksluckorna i helgen;)
Längtar så mycket tills vi ska flytta in, är jätteladdad att börja fixa med allt och att få avsluta dagarna med att grilla :)
Var inne på Hemnet och kikade lite grand. Är det er lägenhet som har husbilden som förstabild?