• Reggie

För varmt för barn utomlands??

Ska åka till Turkiet i Augusti och ska ha med våran son som då är 14 månader, undrar hur ni som haft med er barn upplevde resan!??

• Svar på tråden För varmt för barn utomlands??
  • ebben

då kan det vara RUSKIGT varmt i den trakten!! jag skulle nog inte farit.........våra barn är inte vana den värmen......

• Bruden1

Är nog helt Okey tror jag, hade jag haft pengar hade vi åkt helt klart!!!
    Tänk bara på att alltid ha med en vatten och frukter + kläder, mössa som skyddar mot solen, men det är ju sunt förnyft. Ha det så gott

Kan ju bli supervarmt i Sverige med.

Mamma till charmtrollet Evelina född 051013
  • Reggie

Tack "Bruden 1"
    Känns skönt att nån är positiv, började bli lite orolig, jag har varit massor med gånger förut i Turkiet men aldrig med barn, men då har det varit en massa barnfamiljer där också så jag tycker att det borde gå bra, man får ju bara tänka på att skydda honom från solen och se till att han dricker mycket!

• bubbli

men...det finns väl barn i turkiet åxå och dom överlever ju?

• ebben

bubbli-så klart-men är man van värme från början är det ju en annan sak........tycker jag.
    men ni ,TS,känner ju er själva bäst o vet hur ni mår bra!

• NINACRT

turkiet och i augusti är värsta tiden och landet.. när det gäller hetta! borde valt lite mildare ställe.. men om ni ändå åker.. kom ihåg att smörja in barnet o låta honom/henne vara i skuggan! det värsta är när småbarn blir brända och är röda!! =(

• Nötkaka

Det låter väldigt hett.
    Själv lade vi vår resa i juni istället för augusti just pga värmen MEN jag säger inte att det är fel! Du får nog titta på hur ditt barn reagerar när det är riktigt varmt här hemma, drygt 30 grader etc.  Mår han bra eller tycker han att det är obehagligt? Trivs han inte i värmen så kanske ni kan senarelägga resan i så fall.

Sen beror det väl också på om det fläktar eller inte.

• LabLover

Vi ska åka till Texas i juni men överlevde dottern juli 2005 i Sverige så klarar hon Texas, där har vi iaf luftkonditionering Trevlig resa!

• Oggy

Vi var på Kreta när Noah var 14 mån. Det var 32 grader. Noah åt ingenting på en vecka. Som tur var fick vi i honom några chips och lite fruktbitar och massor med vätska i all form förutom välling varje dag.När vi kom hem åt han som en häst. Vi var inte ute i solen så mycket.  Men han mådde bra ändå.

• Tigerwoman

Kom just hem från Thailand dit vi varit med vår 6-månadersbebis. Inga problem, trots att det var 35 grader varmt hela tiden. Han anpassade sig jättefort till värmen, mycket bättre än jag själv. Viktigt att se till att de får i sig vätska HELA TIDEN dock, och hålla koll så att de kissar normalt. Vi har också hållit oss inomhus under den allra varmaste tiden på dagen, mellan ca kl 11 och 14.

• asaA

Även vi kom nyligen hem från thailand med en fem månaders och värmen var inget större problem. Klart att det blir varmt, men vi svalkade av henne mycket, blötte solhatten i kallt vatten, doppade henne i poolen, duschade osv. På henne märktes inget, hon var lika glad som vanligt. Trevlig resa

• farfallina

Det föds barn där oxå om du förstår vad jag menar ; )
    Trevlig resa!

• Guld klimpen

Tänk på hur man gör i dessa länder som infödingar..Siesta!!!Var inne den tid på dan då det är som varmast och solen som starkast. åker med min lilla tjej till spanien i augusti då är hon 8mån, Jag kommer att ha siesta..

• loels

Vill bara säga att jag tror att det kommer att gå jättebra! Man är ju alltid försiktig med sitt barn och skulle det bli en värmebölja i Sverige så måste vi alla anpassa oss och göra det bästa för att barnen inte ska bli för varma eller bränna sig. En sak däremot som kan vara bra att tänka på när det gäller luftkonditionering är väl att barnet inte får "blåset" direkt på sig. Ha en ljuvlig semester och njut!

• Reggie

Tack!! Pratade även med dom på BVC och dom sa ÅK!!!
    Använd bara sunt förnuft!
    Så jag tror det kommer att bli en jättebra resa!

*Guldklimpen: Ha en trevlig resa!

• sofina och sara

inga problem, tog våran dotter från iskalla sverige när hon var tre veckor till thailand, hon vande sig mycket snabbare än oss, det gick hur bra som helst,

• Elli47

Värme är inte farligt, det finns ju barn i varma länder också... Men se till att ha barnet i skuggan med gott om dryck och alltid hatt och t-shirt på sig, även vid bad! Lycka till!

Svar på tråden För varmt för barn utomlands??