• BeccaGrodan

Ihållande yrsel ..

Hallå!
    jag är precis i början av min graviditet (v.5+4) igår vid två tiden efter att jag hade sovit i ca 15 min vaknar jag och har yrsel, vad jag än gör så känns det lite svajigt och gungigt, det blir värre när jag ligger ner, det har suttit i konstans sen igår vid 14 tiden och det börjar bli rätt jobbigt, någon som känner igen sig, vet vad man kan göra? etc.. för övrigt mår jag ok, förutom att jag är trött tröttare tröttast och har varit i en veckas tid. mår inte illa men lite lätt huvudvärk idag... väldigt tacksam för svar då det här är mindre skoj..

Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
  • Svar på tråden Ihållande yrsel ..
  • BeccaGrodan

börjar bli lite oroad av det här ingen alls som vet nått?

• Ameos

Låter som att du har lågt blodtryck och kanske skulle behöva börja äta järntabletter. Man brukar få yrsel av lågt blodtryck och man brukar bli trött av järnbrist.

• Cissi76

jag hade GRYMMA problem med yrsel fram till bara förra vekcan. Det börjar ge med sig nu. Är nu i v 11. Värst var det just i v 5 och 6. Jag plussade i v 5. Då var det så illa att det surrade i huvudet och jag hade svimmningskänslor flera gånger om dagen. Vet inte vad det berodde på eftersom mittj ärnvärde och mitt blodtryck var bra, men det har som sagt blivit mkt bättre. Kanske vissa reagerar så vid omställning till graviditet? Men kolla upp järnvärdet och blodtrycket för det kan mycket väl vara det som spökar.

• Cissi76

oh just det...min yrsel blev också värre när jag låg ner. Nu har jag i princip bara lite yrsel kvar ibland när jag just ligger ner och exempelvis tittar på tv. Känns som om man är lite småfull.

• Humleblomstern

Hej,
    jag är i v6+2 och jag har också yrsel, framför allt EFTER att jag har ätit. Konstigt, men så är det. Det blir till att ligga en stund efter varje mål, annars känns det som jag skall trilla av pinn. Jag har läst att yrsel är ett vanligt gravsymptom, så jag oroar mig inte så mycket för det utan hoppas att det skall gå över snart.

Det låter dock som det snurrar mer för dig än för mig, så det kanske är läge att du kollar upp järnvärdet och blodtrycket?

• BeccaGrodan

ska till bm på inskrivning redan nu på måndag istället för den tid jag först fick (14 juni) just för att jag har mått så dåligt till o från, skönt att få kolla så allt är ok... :) tack för era svar!

• Pinschan

Jag hade yrsel i början av graviditeten men det blev bättre när jag åg ner. Jag var till läkaren eftersom jag inte kunde gå eller stå under någon längre tid och han skrev ut åksjuketabletter. Yrseln blev bättre men jag blev väldigt trött, men efter ett tag försvann yrseln och jag slutade med tabletterna. Jag ska tillägga att jag inte hade några problem med blodtrycket eller blodvärderna.

• Evan83

har haft yrsel under hela grav. (bf 7juni) o har lågt blodtryck o även lågt järnvärde! Så det är säkert så för dig m, men sen så är det ju även en stor omställning för kroppen att va gravid, mkt hormoner som e i obalans o så.. vila mkt o ät ordentligt.. leverpastej på mackan o så.. =)

Svar på tråden Ihållande yrsel ..