• MrsToobe

Var hittar jag billigt tyg?

vill göra egna gardiner, dels för att bara vardagsrummet kräver 4*2,5 meter gardin. O det är inte billigt med färdigsydda gardiner. (iaf inte såna jag vill ha ) o sen vill jag göra egna för o se om jag kan hihi
    Var kan jag hitta billigt tyg, eller billiga gardiner?(om jag ångrar mig )
    Som sagt. Jag behöver ju några meter

Sovrummet är samma mått som i vardagsrummet, förutom att det bara är två längder som behövs. Köket kan man väl ha kortare gradiner i? (har jag nu iaf )
    Tips?

• Svar på tråden Var hittar jag billigt tyg?
  • Champagne

Igår körde jag och mina föräldrar till Skroten i Kinna. Ja, det heter Skroten (fast de säljer tyger!). Jag köpte tyg till 3 rum, och betalade 800kr för allt. Och då var gardinerna till ett rum färdigsydda, bara att lägga upp längden.

Vet inte var du bor, men jag rekommenderar verkligen ett besök på Skroten. Ska dit om ett halvår igen och köpa vårgardiner (redan bestämt ).

Jag tycker det är väldigt snyggt med vepor, alltså smala gardiner som man hänger två och två omlott. De finns oftast färdigsydda. Köp en vanlig gardinstång, och så häng antingen S-krokar (finns på IKEA) och häng gardinen på en rundstav som du sen hänger i S-kroken. Alternativet är att köpa en grej som du hänger dina vepor på och sen hänger du alltihop på din vanliga gardinstång (finns på Claes Ohlsson för 89 kr).

/Sunflower som syr för glatta livet här

• Katja77

IKEA! Där finns både färdigsydda gardiner samt metervara i samma tyg!

• Mrs N

IKEA är ju billigt och bra men det finns även några andra.

I stockholm känner jag till Eurokangas i Kungens kurva och Kilotex i Nacka samt Olhsons tyger i stan.
    Alla dessa kan man köpa tyg i kilopris och det är billigare än att köpa per meter.

Hoppas du hittar nåt!

• Piri

Beror ju på var du bor...

Jag har hittat billigt tyg på Strömma Fabriksbutik i Norrköping, på Jofotex i Söderköping och hos OD´s i Nyköping.

Sen brukar Åhlens kunna ha en del fina tyger till bra pris. Precis som Jysk. IKEA är även en av mina favoriter. I Karlstad kunde/kan man köpa tyg på OBS!

Lycka till!

• MrsToobe

piri: i norrköping bor jag ju hihi men var ligger de där "strömma" ?

• Piri

Tror att vägen heter Fiskebyvägen. Man får åka en bit in på den vägen. Jag är ganska ny i Sörmland/Östergötlands trakten men har för mig att det finns ett industriområde som heter Fiskeby. Överskottsbolaget ligger i närheter. Om man har ÖoB på vänster sida så är det gatan efter till vänster. Hoppas att du hittar dit. Finns massor av fina och skojiga tyger till bra priser!!

• Tindrande

hej hej sandra!!
    Du kanske kan hänga med mig och mamsen nån dag till strömma, hon brukar åka dit med jämna mellanrum och kika

• Piri

Åk till Söderköping oxå, till Jofotex!! Det var nästan fasansfullt roligt!! De hade nästan allt!! Både vad gäller färger och mönster. Det ligger "i slutet" av Söderköping, man svänger höger från stora vägen och sen nästan direkt vänster in på en parkering. Fanns tom löpare på metervara till min stora lycka! (Har ett köksbord som är 250x115 cm.....)

Om ni ändå vill göra tyg-utflykt menar jag!

• MrsToobe

tindrande:
    Jaa det kan vi ju göra skulle precis in o kika om du va inne ju hahaha är nästan frisk nu... men bara nästan..hatar förkylningar men ses nästa vecka då kanske?

Alla andra.. tack! ska in o kika på länken therre skickade nu o åka till jofotex nån dag när jag har tid

• Tindrande

skönt att du är bättre nu då!!!
    Vi får höras om det senare då, just nu är mamma u dalarna

• MrsToobe

hehe ok men vi kan ju åka själva? inte så svårt o hitta dit tror jag hihi

• MrsToobe

jupp körkort har jag.. men bil va de lite svårare me eftersom toobe jobbar skift... men de löser sig får väl skjutsa ner honom till jobbet så jag får bilen.. eller om vi tar de då han jobbar till 13 eller nått

• MrsToobe

men hoho.. va har du för msn då

• MrsToobe

*springer in på länken o kikar* Tack

Svar på tråden Var hittar jag billigt tyg?