carlinha skrev 2006-05-06 21:15:06 följande:
Det finns något som heter better buisness, sök efter det på nätet. De söker så gott som alltid sk Mystery shoppers. Ditt jobbblir då att låtsas vara kund i olika affärer och sedan fylla i deras formulär och bedöma service mm i affären.Fast det är nog mer att betrakta som ett extraknäck och inte ett heltidsjobb.Jag kan förstå att du absolut vill jobba, men du har inte funderat på att läsa en gymnasieutbildning, det finns ju många yrkesinriktade att välja på (om man gillar praktik) och du kan ta studielån under tiden du studerar. Då blir det säkert mycket lättare att få jobb.Det verkar också vara lättare att hitta jobb om man bor i en storstad. Utnyttja ditt kontaktnät också, någon kanske har känner till något.Sedan förstår jag inte att du aldrig vill gå till socialen och få ekonomisk hjälp där, du har ju barn och måste därför ha pengar!!Dessutom så betalar dina skattepengar för att samhället ska kunna hjälpa de som av någon anledning inte är helt självförsörjande, något som är väldigt bra att det finns tycker jag.Lycka till, hoppas du hittar ett jobb!
Tack för dina uppmuntrande ord! Låtsasshoppa är något jag hade varit bäst på!

Men som du säger så är det nog inget heltidsjobb.. Men det tåls ju att kolla upp ialla fall!
Meningen var att jag egentligen skulle börja läsa nu i höst, men jag känner att jag inte är redo för skolan ännu. Det kommer inte gå. Jag kommer hoppa av efter e kort stund och sedan stå där igen. Jag bor i en liten liten stad, och här finns nog inte så mycket jobb.. Det gäller nog att vara öppen för precis allting..