• stinkie

Jello efter graviditeten - funkar gördel?

Jag undrar om någon har testat gördel. Har både hört och läst att man ska använda gördel för att bli av med sladdret efter graviditeten. Jag har gått ned allt men magen känns som en degklump. Inte fint! Så därför funderar jag på om gördel funkar? Får för mig att det bara håller inne tillfälligt och så fort man tar av det så hänger allt bara kvar precis som innan. Läste senast imorse om att G. Paltrow använde det för att bli av med kilorna och få tillbaka figuren. Några tips?!

• Svar på tråden Jello efter graviditeten - funkar gördel?
  • CeeJay

Själva gjördeln gör ju inte att kilona försvinner... Gördel är väl bra om man vill ha lite snyggare figur under tiden man försöker komma i form igen

• stinkie

Ja, får fortsätta med situps! Ska iväg till gyment om stund :)

• Alyssa

Gördel är super att använda! Hjälper magen att få en fin form igen när allt går tillbaka på plats efter förlossning. Jag har beställt min som jag väntar på! Går på 570kr men värt varje krona!!

• stinkie

Alyssa: Är det en sån som du har över magen bara och vart har du beställt den ifrån? Är det risk att det blir varmt i dessa varma dagar? Och syns det att man har den på?

• CJK

Var kan man köpa en gördel? Måste väl finnas även billigare varianter?

• stinkie

ja, det bör det finnas. Babyland har jag sett har underkläder för mammor... Kanske ska ta mig dit.

• Alyssa

Stinki: Den finns att köpa på babyproffsen. Nej den är gjord i tunt och luftig material. Det är en trosa som går långt upp på magen och så finns det knäppning i sidorna på på Bh:ar så att du kan spänna åt. Och så blir det lättare att ta av dom =)

Svar på tråden Jello efter graviditeten - funkar gördel?