• Mango Morsan

Gåbil eller gåvagn?

Det känns så onödigt att köpa både en gåbil och en gåvagn, för det räcker väl med att man köper en av dom?
    Jag vill gärna höra hur ni gjort, har ni köpt både och eller har ni bara en?
    Plus & minus om vagnen/bilen?

• Svar på tråden Gåbil eller gåvagn?
  • nattuggla

Gåvagn har vi, men vad är en gåbil?

• bea85

vet inte riktigt vilka du menar om det finns felr med vi har båda fast bilen leker sonen aldrig med han gör på gåvagn menars älsta sonen lete bara med gå bilen. prova i affären vilken som e mäst poppis det gjorde vi

• Mango Morsan

Sån där bil man kan åka på med handtag där ibak.. Kom inte på vad dom hette, så det fick bli gåbil..

• Kim och Mike

Jag har både och men ingen av mina barn har varit intresserade av att använda dem så jag hade nog satsat på en gåbil ...

Jennie med sönerna Kim och Mike
  • Lila My

Vi köpte gåvagn och den har hon använt flitigt från dag ett! Om du med gåbil menar en sån man sitter på, så fick hon en sån i doppresent men den använder hon likadant som vagnen, alltså kör den framför sig. Vagnen är jättebra, nu har hon börjat använda den som dockvagn, bebisdockan ska sitta där när hon går!

• Maria70

Vi har en Bobby car (vet inte om de räknas som gåbilar, vår son använde den även som det iaf ) och gåvagn. Båda är lika populära även nu när han går utan stöd.

• Majja M

Min dotter hade en gåbil i plast.. Den var så lätt så hon kunde inte gå med den förrän hon var ganska så säker.. Med gåvagnen kunde hon gå ganska tidigt..
    Det kanske finns bättre gåbilar, vet inte..
    Men jag tycker iaf att gåvagnen var bättre..

• Dino78

Vagn fick hon först, sen köpte vi även gåbil. Hon har lika kul med båda. Så har man plats skulle jag rekommendera att köpa båda.

Kan även tillägga att min dotter lärde sig gå utan nåt av dom, hon har dessa som leksaker enbart.

• Vasen

Vår son har bägge, gåbilen är i plast och ganska lätt. Han brukar välta den och skjuta den framför sig liggandes på sida. Vagnen knallar han omkring med obehindrat *stolt, stolt,stolt * och jag tror det är den han gillar bäst .

• mammacarro

vi hade lära gå stol till melinda.. och den tyckte hon om, den e lättare för dom att sitta i när dom e mindre så man har mer koll på dom när man diskar eller städar eller så..

Lära gå vagnen har hon inte navänt förrän nu när hon lärt sej gå, då e den intressant.. men det e henne dockvagn med förvisso men jag tycker att gåstol e bättre

• Snorky

Gåvagn är ju bra mkt stadigare. Vi har både och. Gåbilen är ju kul att leka med speciellt eftersom min sons gåbil har en lucka där man sitter och den öppnar han o stänger hela tiden o stoppar saker i!
    Jag skulle nog rekomendera en gåvagn om ni ska använda den med syftet att lära henne gå eftersom de är väldigt ostadiga i början.

• Mango Morsan

Hmm, det blir ett svårt val.. Kanske man ska satsa på en gåvagn nu då och en bil tills han blir 1år i augusti..? Problemet är ju att vi har höga trösklar här =/

• Jullesmamma

Gåvagn. Man kan ju ställa in motståndet. Alltså kan barnet använda den som ett stöd.
    Gåbil rullar himla lätt (kan se senario där barnet försöker resa sig mot den....)
    Vi hade gåvagn till vår pojke.

• LabLover

Absolut gåvagn av samma anledning som Jullesmamma anger: Du kan ställa in motståndet på hjulen!

• Mango Morsan

jag hade inte en aning om att det var sånt lyx som att ställa in motstånd och sånt Det lutar åt en gåvagn nu, så får det kanske bli en ferarri bil sen då

• Snorky

hihi... tittade precis in i ditt krypin o såg att det var en son... ber om ursäkt!

Vi har också höga trösklar, man får hjälpa till lite så fixar de det.
    Min son fick en gåbil till 1-årspresent och den har varit populär! En med lejonkungen från toys r us som spelar massa musik!

• Mango Morsan

Vi har tittat på en bil på toys r us med, fast dom med nalle puh. antingen blir det "båten" eller så "flygplanet"
    Såg förut att det fanns en ferarribil där med, den va också tuff

• nattuggla

Ja vi har båda...bilen fick vår äldsta tjej...när hon börja gå gick hon stadigt så bilen gick bra för henne fastän den är ganska lätt. Åt vår lilla köpte vi en gåvagn, för hon har så brottom så det var ingen bra ide med bilen...eftersom man kan ställa in så att gåvagnen går trögare. Sen tycker hon det är jättekul att lasta saker i den också.

Svar på tråden Gåbil eller gåvagn?