Någon som haft vattkoppor som vuxen?
Jag har åkt på vattkoppor och undrar om det finns någon annan som haft det som vuxen? Fick ni många koppor, hur sjuka blev ni, hur länge var ni sjuka?
Jag har åkt på vattkoppor och undrar om det finns någon annan som haft det som vuxen? Fick ni många koppor, hur sjuka blev ni, hur länge var ni sjuka?
de flesta får ju vattkoppor som små, men visst kan man få som vuxen. men man kan också få bältros om man inte har haft vattkoppor..
men det är ovanligt att få det som vuxen tror jag
Man kan få bältros fast man haft vattkoppor
Hade vattkoppor som 19-åring. Fick en chock när jag tittade mej i spegeln, trodde det var ett jätteanfall av acne först! *S*
Jag blev ganska sjuk, men fick inte bältros.
oj, jag menar om man har haft vattkoppor *tryckfelsnisse*
Stackare
Hade det när jag var 27. Gick dock hyfsat bra. Kliade som f**n bara. Satt uppe en natt och bara försökte låta bli att klia... inte så lätt. Var hemma ifrån jobbet i 1 v. Hade feber (38 °C) i 1 dag. Fick bara några i ansiktet, en hel del på ryggen och så några få lite här och där på resten av mig. Tror jag klarade mig rätt bra, men har fortfarande några ärr och det var några år sedan nu.
En kompis sa att man kunde få allergitabletter mot kliet om det kliade för mycket. Vet inte om det stämmer, men kanske värt att kolla om det blir jobbigt.
Hoppas det inte blir så mycket på dig heller.
Krya på dig!
Lynx Lynx, ha,ha- jag har redan 500 koppor! Ska kolla upp det där med tabletter, tack för tipset! Men det borde gå över på en vecka då kanske? Nån mer som haft det?
Ingen mer som haft vattkoppor som vuxen?