• penapöna

Äter era hundar oxå.....

Äter era hundar också plommon, päron och äpplen? Vår vovvsing (en papillon) äter plommon, päron och äpplen mest hela dagarna. Hon är lös ute på gården och så fort man ser henne äter hon. Hon har lärt sig att låta bli plommonkärnorna och det ser så gulligt ut när hon äter. Hon håller i frukten så fint med tassarna och tar små små bitar i taget.

Idag när jag ville gosa med henne, fick jag det absolut inte för att hon var så rädd att jag skulle ta päronet ifrån henne, så hon tog päronet och sprang fort ifrån mej och la sig på gräset och fortsatte att äta.

Är det bara vår vovve som älskar frukt?

• Svar på tråden Äter era hundar oxå.....
  • Muminmamman

Nej, inte äpplen.....men bananer!
    Har en gammal rottishane som blir alldeles till sig när nån skalar banan.
    Hade en katt förut som var galen i gurka

• sisley

Mapas hund äter också frukt med god aptit, förutom citrusfrukter dock. Bananer tycker han speciellt mkt om och tar jättefina tuggor från den om man håller i skalet. Det ser himla roligt ut faktiskt!

• oOoJOYoOo

Vår basset hound älskar grönsaker ...morötter rå potatis.....mm

• penapöna

Banan äter hon också gärna, men det kan vi ju kontrollera, hon får bara små små bitar. Hon är ju så liten. Rå potatis äter hon också, gräver upp dem från landet, nypotatis som sättpotatis.

• princess of woolfs

Nä skulle inte tro det Fast vår golden kan ibland få ett äppelskrutt att gnaga på , och Eriks slängda bananbitar kan också slinka ned, annars är de snarare köttätare, mina jyckar

• Dinturiel

Apropå mumins katt... brorsans gamla katt åt både ost och dumlekola. Dumlekolan såg jættekul ut... trodde inte att en tunga kunde bli så lång...
    Ostkrokar åt den också... man fick vara rædd om påsen, før hon visste precis vart de kom från och var gærna dær och skrapade ut några.

• Nallemajatjejen

Konmstiga saker som våran hund äter:
    vattenmelon, gurka och hör och häpna CITRON!!!!!

• Desimanda

Nej då, vår vuvve äter oxå frukt! Han älskar watten melon, clementiner och hallon bäst. Han äter alla frukter vi ger han

• Zeldis

Oj.. Våran vovva äter allt i frukt och grönsaksväg, förutom sallad och gurka. Vi gav henne resterna av en sallad förut och hon plockade fint ur allt ur matskålen utom sallads och gurkabitarna..
    Annars tycker hon att det är gott med ALLT i matväg!!

• ladyhawk

Vår hund älskar äpple, mandarin, gurka, råa morötter och rå potatis. Speciellt äpple, mandarin och gurka. Hon känner doften från andra änden av lägenheten och kommer direkt. När man äter äpple sätter hon sig och fånstirrar, tills hon får skrutten. Ibland skäller hon, om hon tycker att man är för långsam....

• Majsan70

Våran hund äter det mesta i frukt o grönskasväg. Dock går gränsen vid hela salladsblad. Dem gillar hon inte, men är de nedhackade i sallad går det utärkt. Bra med allätande hundar tycker jag.

• Annadea

Vi föredrar nog torkade fåglar vid vägkanten. Eller varför inte en halvrutten mus. MUMS! Det värsta är att matte också är väldigt förtjust i kadaver så det gäller att springa fort, annars tar hon allt själv.

• Sotlugg

Vår vovve brukar dela biggaråer med mig, gillar hallon, mjuka söta plommon, smultron, jordgubbar och han plockar vinbär direkt från buskarna...

• Tini

Vårt lilla hjärta älskar clementiner, bananer och melon!

• ickelpicka

vår mördarhund är precis som husse. gillar ostbågar, jordnötsringar och pizza... intages helst utsträckt i soffan, halvsovandes...

• Morbid Mistress

Våra vovvar äter precis ALLT. Frukt (inkl alla citrusfrukter), grönsaker, de plockar blåbär och hallon när de får chansen. Min sambo har till och med testat att ge dem starksprit (OBS i väldigt små mängde. Han vet att man inte ska göra det men kunde inte låta bli). De fick en gång fefferoni från vår pizza som gick ned. Tyvärr fick vi sota för det på natten då vi hade två hundar med kass mage.

• Dramaonline

Min hädangågna schäfer åt visserligen nästan allt.
    Men hon var absolut tokig i apelsiner. Även mandariner, clementiner och grapefrukt.

Om nån skalade en citrusfrukt satt hon som ett tänt ljus framför personen. Inte ett gnäll eller flämt, bara stora ögon och dräggel i mungipan.

De kan ju inte smälta sånt där ordentligt, så efteråt bajsade hon oranget.

• giz

japps dom äter grönsaker och frukt........ gramz tramz äter tom feferoni så man får vara snabb om man skulle råka tappa en sån....

därimot är dom inte förtjusta i persillja/dill och apelsin.... citron har slunkit ner ngn gång men ar nog bara en miss

när jag var singel och levde på tonfisksallad så satt jag och gizmo å festa på det på kvällarna och drack coca cola........han var heltokig om han inte fick cola han oxå *S*..... när det kommer till godis så är gizmo välldans kräsen...... endast choklad går i (som matte då*S*)

• Sotlugg

Giz: Du vet väl om att hundar inte mår bra av choklad? (Desto mer till dig )

• penapöna

Godis och sötsaker är hon också löjligt förtjust i.

En gång hittade vi henne på bordet, hon hade ätit upp en hel chokladbiskvi (våran lilla papillon), vi ringde vetrinären som sa att vi skulle få henne att spy men hon bara tittade konstigt på oss och vägrade spy, men hon var alldeles för pigg för att sova den natten.

På påskafton en gång hade vi ställt allt påskgodis (vi träffades för påsklunch hos syrran och gav varnadra godis) på vardagsrumsbordet, vi gick in i köket och var efter några minuter undrade vi var hon hunden var, då stod hon på vardagsrumsbordet och åt ur alla påskägg och såg superlycklig ut.

Svar på tråden Äter era hundar oxå.....