• Sigrid

Frysa kokt potatis?

Kan man frysa in kokt potatis (små, små tärningar)?
    Vet att potatis kan bli lite skumgummiaktigt när man fryser in det, men om jag blandar ut det med sås när jag tinar potatisen tror ni att det funkar då?

Nu kokar jag alltid potatis innan sonen ska äta, men det är inte alltid jag känner att jag har tid att stå och skala och tärna. Det skulle vara smidigt att ta fram färdigt från frysen.

Någon som fryst in potatis och tycker att det funkar?

Mamma till en son född 2005-08-02
  • Svar på tråden Frysa kokt potatis?
  • Mickis74

Jag tycker inte det är gott!

• Pink Muffin

Jag håller med!! Yack!! för fryst kokt potatis oavsett om det är utblandat med nåt annat eller inte!!

Om inte jag tänker på mig själv i första hand, vem f-n ska göra det då??
  • Sigrid

Jag kanske ska fortsätta koka precis innan måltiden som jag gjort hittills.

Nån som vet om man kan frysa in rå potatis i små kuber? I så fall kan man ta fram och koka den och slipper stå och skala och skära den.

Mamma till en son född 2005-08-02
  • Unni

Vet inte men det borde man väl kunna. Så är det ju på pyttipanna som man köper!

• Hunchbackman

Jag fryser hel kokt potatis och har i mina lunchlådor, smakar inte mer yack än innan...

Tärnad till hel potatis som är fryst finns ju i frysdiskarna både tilllagat och inte tillagat! Så varför skulle det inte gå?

• BlueBlue

Man kan blanda i lite palsternacka så ska det gå bättre att frysa. Fast om man inte gillar palsternacka är det ingen hit=)
    Potatis är annars ingenting man ska frysa in, det blir äckligt helt enkelt.

Svar på tråden Frysa kokt potatis?