Vart ska man bo i Göteborg?
Vi planerar flytta innan bebben kommer...
Har kollat utanför Göteborg och är nu inne på Eriksberg.
Nån med tips?
Vi planerar flytta innan bebben kommer...
Har kollat utanför Göteborg och är nu inne på Eriksberg.
Nån med tips?
*puffar*
Inga förslag?
Eriksberg är väl helt okej! Beror väl lite på vart men... Sedan kommer du få olika svar beroende på vart från Gbg den svarande är/har varit.
T ex jag som är född och uppvuxen på Hisingen tycker fortfarande om det... Någon annan tycker det är fel sida stan osv osv... / Hanna =)
Vi bor på Hisingen nu med. Tycker att Eriksberg är perfekt läge. Där vi kollat är de nya lägenheterna nere vid vattnet. Bra med båt och bussförbindelse in till stan.
Ja vid Älvkanten är det jättefint! Är det barnvänligt? Varning för 16bussen från stan bara Pendlar den vägen (jobbar alldeles ovanför Eriksberg) och man har slagsmål med alla Lindholmenelever omm bussutrymme
/ Hanna
Jag bor i Mölndal och där är det perfekt att bo!
Jag tycker Haga-Linné-Masthugget är bra! Nära till Slottskogen, nära till Hagabadet med bl a babysim, nära till cafeér & restauranger, nära till Apotek, barnaffärer, barnklädesaffär, bokaffär, McDonald´s & Burger King (om man nu gillar det ), nära till stan, nära till älven samt inte minst, massor med dagis i områdena! Gillar man områden med många barn i så är väl Haga ganska barntätt; det kryllar alltid av lekande barn när vi går förbi där i alla fall